Skal dere ha tidlig ul?

Superprodusent

Glad i forumet
Skal dere bestille privat da, eller har dere ekstra oppfølging/lege med ul-apparat? Hvilken uke har dere tenkt på?

Jeg tenkte jeg skulle bestille privat, rundt uke 10:) (hvis jeg klarer å vente så lenge;))

Jeg har ikke fått vært hos legen ennå, men jeg tenkte jeg skulle spørre pent om en UL i uke 9. Den uken har jeg bursdag, og jeg har noen små planer om å fortelle det til besteforeldrene da :) Ingenting hadde vært bedre enn et UL-bilde å vise de :)

Skal ha ul neste mandag, jeg sa at de bare kunne sette opp time når de så ting best og slikt. Jeg bruker Volvat privat klinikker.

Jeg har første legetime den 26. mars, da er jeg 8+1. Går hos spesialist pga mulig risikosvangerskap, så da får jeg ul hver gang. Er utrolig spent og nervøs og alt på en gang, håper så inderlig å få se en liten luring med bankende hjerte!

Jeg skal på første ul 19 mars, da er jeg 7+3 :) Får oppfølging av sykehuset siden vi var på utredning for ufrivillig barnløshet.. men så ble vi jammen meg gravide på egen hånd ;)

Skal i uke 11 slik at jeg kan sjekke at nakkefolden er bra (mtp downs syndrom)

Så rundt 16 april! =)

Live2Learn skrev:

Så rundt 16 april! =)

Er det noen spesiell grunn til at de skal sjekke det? For det har de vel strengt tatt ikke lov til? Er ikke det bare hvis mor er over en viss alder eller noe?

Jeg skal på tidlig ul, i uke 7.
Siden vi har hatt IVF så er det vanlig å ha en ul da, både for å se at knøttet har det bra, hvor mange det er, og at svangerskapet er på rett plass. Det er større sjans for svangerskap utenom livmoren med IVF, men det er heldigvis sjelden.

Hvor vet jeg ikke enda... Holder en knapp på Ålesund. De samarbeider med St.Olavs mht assistert befruktning, så dit er det bare å ringe for å sette opp når man er inne i systemet. Det andre alternativet er Molde, da blir det jo henvisning osv for å komme inn, samtidig som at jeg har den del blandede følelser for hele det sykehuset egentlig. Sambo har veldig lyst å være med, men føler ikke han kan ta en "fridag" til for å dra til Ålesund. Vi har jo allerede hatt tre turer dit i oppfølgingen til forsøket. Så vi må nok flippe en mynt for å finne ut noe, hehe :)

jeg skal ha tidlig ul ja. Om jeg ikke får henvisning til sykehuset føre uke 12, går jeg privat. Har noe som heter protein s mangel som kan føre til sa og dødfødsel. Så går god oppfølging.:)

Jeg har både prøverør og har risikosvangerskap så jeg får faktisk mange ultralyder. skal på første når jeg er 7 uker. vett helt sikkert at etter uke 20 får jeg kontinuerlig ultralyd, + at jeg kan få når jeg ønsker (hadde en dødfødsel i juli, så sykehuset gjør alt for oss)

jeg har også protein s mangel (som du ser så hadde jeg en dødfødsel før jeg viste det) men jeg går på blodfortynnende sprøyter, gjør ikke du?

Jeg har også protein s mangel, men går på blodfortynnede sprøyter, gjør ikke du?

snart2barnsmor-12 skrev:
jeg skal ha tidlig ul ja. Om jeg ikke får henvisning til sykehuset føre uke 12, går jeg privat. Har noe som heter protein s mangel som kan føre til sa og dødfødsel. Så går god oppfølging.:)

Nurket i magen 2012 skrev:
Jeg har også protein s mangel, men går på blodfortynnede sprøyter, gjør ikke du?

snart2barnsmor-12 skrev:

Jojo, tar fragmin sprøyter:) også ekstra oppfølging. Det gjør du også?

paleface skrev:

Live2Learn skrev:

Så rundt 16 april! =)

Er det noen spesiell grunn til at de skal sjekke det? For det har de vel strengt tatt ikke lov til? Er ikke det bare hvis mor er over en viss alder eller noe?

Fordi jeg vil sjekke det! :) De har sjekket det med begge de andre barna mine og! =) 
Det ser de lett på ultralyden! :)

Skal mase meg til det hos legen ja... Mistet i januar, så kjenner jeg trenger veldig å se at alt er bra, i tillegg har jeg ikke helt kontroll på hvor langt jeg er på vei. Så håper hun går med på det, hvis ikke blir det privat.

jada jeg tar klexane og har tatt det før jeg ble gravid også siden dette er prøverør!

snart2barnsmor-12 skrev:

Nurket i magen 2012 skrev:

snart2barnsmor-12 skrev:

Jojo, tar fragmin sprøyter:) også ekstra oppfølging. Det gjør du også?

Live2Learn skrev:

paleface skrev:

Live2Learn skrev:

Så rundt 16 april! =)

Fordi jeg vil sjekke det! :) De har sjekket det med begge de andre barna mine og! =) 

Kan jeg spørre hvor du går for å gjøre det?
Jeg var på ultralyd i uke 11 sist svangerskap for nettopp å sjekke dette. Det var i Oslo. Vurderer det denne gangen og. Men den klinikken har lange ventelister. Vanskelig å få det til den uken.

Jetten skrev:

Live2Learn skrev:

paleface skrev:

Live2Learn skrev:

Så rundt 16 april! =)

Jeg var på ultralyd i uke 11 sist svangerskap for nettopp å sjekke dette. Det var i Oslo. Vurderer det denne gangen og. Men den klinikken har lange ventelister. Vanskelig å få det til den uken.

Jeg bor i bergen da! :) Her er det ingen venteliste.. På majorstuaklinikken! =) 

Har de ikke flere steder som tilbyr det da? volvat? 

Live2Learn skrev:

Jetten skrev:

Live2Learn skrev:

paleface skrev:

Live2Learn skrev:

Så rundt 16 april! =)

Jeg bor i bergen da! :) Her er det ingen venteliste.. På majorstuaklinikken! =) 

Har de ikke flere steder som tilbyr det da? volvat? 

Det var på majorstuaklinikken i Oslo jeg var sist. :)
Skal undersøke litt. Er et litt spesielt spørsmål å stille når man ringer så det er litt ubehagelig. Kan jo aldri vite hva slags svar man får.. siden det er så omstridt..

Nei, det er sant det.. Her var det nesten som om det var en selvfølge! Virket ihvertfall sånn på han jeg snakket med 

Men, det er jo opptil en hver familie om hva de vil vite og ikke vite! =)

Back
Topp