Skal dere ha strikket hentesett til babyen?

*pilutta*

Elsker forumet
Min tante skal strikke et hentesett til babyen, og nå er jeg på utkikk etter noen fiiine oppskrifter[:D] må være nøytrale farger, siden vi ikke vet kjønnet.
Har dere skjønne jenter noen tips å komme med?

Mamma driver å strikker til meg nå[:D]
Var vel på europris vi fant oppskrift på hentesett, hadde mange forskjellige[:D]

ja tror vi skal ha det[:D] synes det er så fint!! vet at mamma holder på å strikke til meg nå, men har ikke sett det ennå!

Mamma holder på å strikke sparkebukse,jakke,labber og hue til meg nå..
Det er jo bare å gå innpå en garnbutikk det, har mange fine oppskrifter der[:)]

Ja, men vi skal ha det mamma strikket sist. Nate har bare brukt det 2 ganger, for han vokste ikke i det før det ble sommer igjen....litt liten mitt lille gull[:D][:D][:D]

Så nå skal jeg kjøpe en ny-mindre bukse til og bruke det samme, så kan hun heller få strikke en god høstdress til minstemann:-) og så strikker svigermor bilstolposedress (altså sånn pose som har armer, hette og hull til selene) til å bruke fra fødselen av.

Dette er settet fra Nathaniel:

Jada, bestemor skal strikke til oss. Må bare vite kjønnet først.. Har funnet oppskrift på en helt nydelig kjole om det skulle bli jente.

Min mor har strikket bukse, jakke, lue og "sko".
Alt i blått selvsagt med silkebånd [;)]
Kunne jo ikke annet enn å ha det som hentesett.

jeg skal ha samme settet som oda og vilja hadde[:D] ett helt hvitt sett men jakke, lue, ballongbukse og sokker. bytter ut de rosa båndene med blått bare[:D]

dhalegarn har mange fine oppskrifter til sett. og det er jo bare å kjøpe bånd i både rosa og blått. så tar du det som passer[:D]

tja! det er ikke et sett og det er ikke hjemmestrikka!
men det er en strikka sparkedress i blå og brune striper!
trooor det blir det vi skal hente i[:)]

Mamma skal strikke en kjempe fin dress.... I hvitt og lyseblått med kroner på[:)]
En liten prinsedress til prinsen[:D] Men vi må vente til vi har vært på ultralyd i uke 32 før hun får begynne[:)]

Kan anbefale å sjekke PT-design (raumagarn sine mønsterserier) - de har utrolig masse fint!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hadde det ikke sist gang , men da var et jo sommer å kjeeeempe varmt ute !![8D]
lurer på om min mormor vil strikke , hadde vært litt spesielt om oldemoren hadde strikket hente settet [:D][:D]

Tror ikke det blir strikkesett til den lille her. Mamma har betennelse i armen, så orker nok ikke denne gangen. Kan eventuelt bruke vesla sitt strikkesett, hvis han er større enn hu var.. det er kjønnsnøytralt.
Ellers har jeg vanlig sparkebukse og body + liten lue klart til hjemturen, jeg :)

Ja :) Vi skal få hentesett av svigermor. Hun begynte på det tror jeg dagen etter jeg sa jeg var gravid. Altså i uke seks heheh. Så mitt blir helt hvitt tror jeg. Hun er nok ferdig, men holder d hemmelig for meg. Men noen tips kan je gikke komme med, da jeg ikke har peiling på strikking!

Eneste jeg vet er at hun hadde kjøpt ei sånn hentesett bok/Stikkekatalog på en garnbutikk me MASSE kult til baby!

Vi ska ha ett nyyydelig hentesett som æ faktisk så innpå her først... leita igjennom MANGE brosjyra i ættertid, men fant ikke nåå æ falt like my for... Så da va det å søøk, søøk å søk litt t hær på babyverden, åsså tslutt fant æ det [:)] Så no har vi vært å kjøpt oppskrifta, så no kainn deinn kommende mormor bare bynn å strikk!!Det e forsåvidt ganske nøytralt å da... hvis du villa ha det[;)]

her skal den kommende oldemoren strikke, men har ikke makket meg til å finne mønster enda.

Back
Topp