Skal dere gå julebukk!?

entil?

Forumet er livet
Med ungene!?

Eller er det litt for tidlig!?

Martine synger gjerne hele "på låven sitter nissen"
eller "musevisa" hvis jeg bare hjelper til litt...

Ikke snakk om å sanke kilovis med godteri..
Men bare for å få opplevelsen. Gå på 2-3 dører til kjentfolk!

Vi skal ikke.

Her går vi lussi(som vi kaller det) 12 desember.
Og da kledde ungene på seg nisse kjole og nisse drakt. Var kun hos mormor,farmor og oldermor[:)]
1 gang vi har gått

de største ungene gårsikkert... men kan ikke tenke meg lotta og molly tar den runden da[8D]

ja,det skal vi...
gikk i fjor og vi.. men da sov hun i vognen på turen...[8D]
men vi feirer nyttårsaften sammen med min søster og familien..
og hun har 2 jenter på 6 og 8 år.. så da går vi sammen med de og en skokk med andre nabounger...[:D][:D]
syns det er koselig og kjekt med opplevelsen.. så her går vi julebukk ![:D][:D]

Vi kommer ikke til å gjøre det! Jeg forstår ikke det med julebukk nyttårsaften som tydeligvis er vanlig i Bergen [;)] Er vandt med å gå i romjulen vi. [;)]

ha ikke tradisjon for d

ORIGINAL: Dunn

Vi kommer ikke til å gjøre det! Jeg forstår ikke det med julebukk nyttårsaften som tydeligvis er vanlig i Bergen [;)] Er vandt med å gå i romjulen vi. [;)]

ja det er vanlig her!
Hvis man kan gå hele romjulen, så må man jo være klar hele uken til å få besøk...

Husk at du bor i Bergen nå Dunn, så du må innfinne deg i de BÆRRRRGÆNSKE tradisjonene!!![8D][8D][8D][8D]

[8D][8D]Lenge leve pinnekjøtt og julebukk!!!![8D][8D]

1100: Kommer fra en bygd med 4000 innbyggere og alle kjenner alle så da er det greiere med hele romjulen. Vi gikk gjerne flere dager vi [;)]

Forstår at jeg taper når det kommer til disse tradisjonene her altså. Sang til og med nystemten på julebord [;)]

Når det kommer til pinnekjøttet så prøvde sambo seg på at vi kunne spise pinnekjøtt de åra vi var i Bergen og ribbe i Våler men den diskusjonen tapte han!!! Her blir det begge deler!

njaa nææ, tror ikke det.. har ikke tenkt på det faktisk.. vi skal være sammen med to vennepar og deres jenter på samme alder som emma da, så hvis de har veldig lyst får vi vel henge oss på og [8D]

Har ikke den tradisjonen vi...
Har aldri gått julebukk selv heller.

Jeg er ikke sånn kjempefan av det nei.
Så det tar nok en god stund før vi iverksetter sånne ting.
Av sanger kan hun Bæ Bæ i Bæ Bæ Lille Lam... :o)

Hi hi, Eirik kan litt mer av bæ bæ lille lam. Dere skulle hørt Martine til 1100, sang jo ro ro til fiske skjær uten problemer. Jeg var imponert! [:D]

hehe stilig..

her lager vi egne tekster og hopper gjerne en linje eller to...[8D]

"bæ bæ lille huuull
jaaa jaaa sære barn
sønannklær faaaaar
sønnanklær faaaar
og Emma moooooor"

noe sånt [8D]

Her inne i fjorden går de ikke julebukk på nyttårsaften (slik som jeg er vant med [8D])
Tror det er 5 januar el noe sånt... men blir nok ikke julebukk på oss. Får vente et år el to til [:D]

ORIGINAL: Enaj

Julebukk på selveste nyttårsaften ????? Ehh... meget rart, men så er jo de bergensfolka litt spesielle også da, haha [X(]

Men til spørsmålet, NEI! Vi skal ikke gå julebukk, Olivia kan gjerne gå julebukk når hun er stor nok til å gå alene.

ja.. på nyttårsaften..sånn rundt 17-18 er vanlig..

Noen går ØLbukk og... Det er helst større (over 18) som synger for alkohol...

Men det er oftest en gal gjeng med gamlinger hehe!

Back
Topp