Skal dere bruke modningsakupunktur?

Ponyta

Elsker forumet
Jeg begynner å tenke mer og mer på fødsel, og prøver å lese meg opp hva som er normalt og hva som kan skje osv..

Er det noen her som brukte akupunktur i forkant av fødsel forrige gang? Ga det noe effekt? Kan det være for eks mindre sannsynlighet for alvorlige rifter ved bruk av dette? Eller er det kun for å forberede kroppen på fødsel?

Ja definitivt!!!
Forrige gang begynte riene 15 min etter vannavgang og ble ganske raskt regelmessige. Totalt fra vannet gikk til han var ute tok det 20 timer. Det ble keisersnitt fordi han ikke kom langt nok ned. Så alt som har en potensiell sjans for å få ting til å gå fortere/lettere skal tas i bruk :)
Kjenner også flere som har tatt det og har hatt mye enklere fødsler enn meg. Det kan selvfølgelig være tilfeldig da.

Næi, tviler på jeg gidder det.. Men hvem vet, kan jo hende jeg trosser nålskrekken og lar dem stikke meg..

Sniker fra juni 12 :-)

jeg anbefaler modning akupunktur på det høyeste. Jeg har ekstremt nåle skrekk, men klarte dette.
Det hjelper med det meste av plager, og skal gjøre fødselen lettere.

Her kom snuppa en uke før termin, og jeg hadde en drømmefødsel. Jeg mener jeg kan takke akupunkturen for det :-)

Jeg tenker å begynne med d i uke 37. Forrige gang gikk jeg 18 dager på overtid og fødselen varte i over ett døgn. Jeg har hørt masse positivi, jordmor anbefalte det på det sterkeste:-)

Nei, liker ikke nåler, men jeg skal ta bringebærkapsler i forkant. Det skal vistnok hjelpe på rifter og modning også.

Her kom snuppa 3,5 uke før tiden, så tror ikke det.... ;)

Nej kommer ikke tilbå prøve det denne gangen heller, har hatt to raske fødsler og den siste var flott, den første var litt dramatisk, men endte veldig bra:) jeg har gått 8 og 2 dager over men det får bare være:) hun kommer når hun er klar

Nei, liker ikke nåler, men jeg skal ta bringebærkapsler i forkant. Det skal vistnok hjelpe på rifter og modning også.

Det prøvde jeg med første. Gikk 11 dager over termin og fikk total ruptur.
Funka ikke på meg i alle fall :/

Jeg skal nok prøve ut dette! Når er vanlig å begynne behandling og hvor ofte? Kan begynne før uke 37?

Det prøvde jeg med første. Gikk 11 dager over termin og fikk total ruptur.
Funka ikke på meg i alle fall :/

Oiij, hører ikke godt ut.
Jeg prøvde det med første også. fikk 9 dager før termin, og ei dyp rift, men alle sa at de var imponert over jeg revna så lite siden han ble forsøkt tatt med sugekopp.

Så litt forskjellige erfaringer der vi da..
Jeg tørr ikke å la være denne gengen heller..

er det det samme eller litt anderledes? Litt grønn på det her jeg:p

P

Hehe, det er uten nåler, Akkupressur da bruker man fingrene sine, å man har MAAAANGE Trykkpunkter over hele kroppen ;)
Jordmor skal vise meg til neste uke et sted ved bekkenet som jeg skal presse på, når jeg får de værste smertene, gleeeede seg til å finne det punktet:P

Forrige gang tok jeg bringebærkapsler, han kom en uke før og var en flott fødselsopplevelse.
Kommer til å gjøre d samme nå.
går jo alt t akupunktur og er veldig mottagelige, så blir nok litt av det også mot slutten.

men ei venninne av meg fikk d forrige gang, hun var moden /åpen lenge før hun fødte og hadde ingen mild revning...

Det brukte jeg forrige gang, funka ikke her for å si det sånn :eek:

Når begynte du behandling og hvor ofte? var du mange dager på overtid? Gikk fødselen greit?

Begynte vel på kapslene i uke 35 eller noe. Fødte på termin, så kan jo forsåvidt ha hjulpet på modninga. Men hadde pressrier i 1,5 time og revnet grad 3b eller var det 3 c. Men gutten min var ganske stor da, 4,44 kg.

Back
Topp