Skal dere amme?

Ja, har lyst til å delamme tror jeg...Ammet fullt i 2mndr, ga kun en flaske erstatning hver dag...Han gråt en del, sov lite og dårlig. Så bestemte meg for å starte mer med mme.Han sov i flere timer hver natt, og endte med at jeg sluttet helt å amme.
Blødde fra brystvortene,kjentes ut som sprøytestikk til tider,lekkasje til jeg fant et bra ammeinnlegg, brystsprent herfra til helvete.....hehe...

Tar det litt som det kommer..Syntes det er greit med flasker jeg...Er jo bare å koke opp vann, helle på termos når det er passe temp.Så har man alltid klart vann.
Koke og vaske flasker etc.Er greit å ha noen :)
Syntes det er en del press om amming. Noen går det supert for, og andre ikke :)
Syntes det må være opptil hver enkelt!

Veldig lyst til å amme, så håper det funker :)
Amma førstemann ca. 15mnd :)

Hadde egentlig ingen planer om å amme denne babyen .
Men tviler på at jeg sier nei når de spør om de skal legge babyen til puppen etter fødselen. Er vel full av hormoner osv, at jeg er overlykkelig over å amme.
Med forrige, så amma jeg i 3 mnd ca, med mye pes egentlig. Føler jeg. Syntes ikke det var kos,ville ha puppene mine i fred. 
 ikke la hun på seg, kjeft fra helsestasjon. Brystspreng osv..
tror hun la på se 50-60 gram i uka. Begynte på erstatning, og hun la på seg 350 gram i uka. Så valget var lett for meg å slutte.

Jeg skal amme <3 håper det går like greit som med de 3 andre :) ammet alle til de var 1,5 år :)>

Håper det ja :) Hadde stor glede av å kunne amme sist! Hadde litt startvansker, men bet tenna sammen, og det gikk fint etter hvert. Håper jeg er så heldig at jeg kan amme denne gangen også :)

Med nummer 1 ammet jeg så lenge det lot seg gjøre, melken forsvant av seg selv etter brystbetennelsen enda jeg våknet annen hver time om natta forså å pumpe/samme på dagen. Denne gangen er jeg klok av "feil" jeg gjorde forrige gang å vil amme, skal ha keisersnitt så mye mulig melka lar seg vente på..

missalexa skrev:
Med nummer 1 ammet jeg så lenge det lot seg gjøre, melken forsvant av seg selv etter brystbetennelsen enda jeg våknet annen hver time om natta forså å pumpe/samme på dagen. Denne gangen er jeg klok av "feil" jeg gjorde forrige gang å vil amme, skal ha keisersnitt så mye mulig melka lar seg vente på..

Jeg hadde ks sist og det gikk fint med melken heldigvis.:)

Fru H skrev:

missalexa skrev:

Jeg hadde ks sist og det gikk fint med melken heldigvis.:)

ny på dette her, så mulig dette ble litt rotete! jeg vurderer faktisk og ta med meg bryst pumpa på sykehuset sånn at jeg kan pumpe igang melka mens han eventuelt sover/er lei av å ta puppen, hehe. Hvor lang tid tok det før du fikk noe melk? måtte din ha noe MME? melken min var ganske treg ved første mann også.

Håper jeg kan amme denne gangen, jeg vil hvertfall prøve.

missalexa: de har pumpe på barsel, du trenger ilkke å ta med det selv. Og for å få i gang produksjonen best mulig gjelder det å legge til babyen så ofte som mulig - det stimulerer aller best! Melken var skikkelig i gang før vi dro fra barsel etter 5 dager, de to - tre første dagene på barsel fikk han litt tillegg der. Men fikk god help i de fulgte opp med veiing etter amming for å se om han fikk i seg noe :)

Jeg hadde kjempe produksjon fra dag 1. Måtte pumpe 3 flasker daglig for å slippe sprengen. Tror det er individuelt hvordan produksjonen er og pumpene på sykehuset er bra.

Back
Topp