Skal dere amme?

*TryllTryll*

Stolt 3barnsmor <3
Her ammet jeg ikke mer en 2,5mnd med nr 1 og 1 mnd med nr 2.. Skal definitivt amme nr 3 så lenge jeg klarer. Skal ikke gi opp! Syns det var koselig jeg..

Grunnen til at jeg ikke ammet lenge med de 2 andre var pga en veldig manipulerende eks som ikke ville jeg skulle amme mer, og jeg var veldig påvirket av han og gjorde alt han ville eller ikke ville jeg skulle gjøre, derfor sluttet jeg... 

Ojjj...stakkars deg. Håper virkelig du får til å amme og klarer å nyte den tiden.

Jeg skal amme og håper det går like greit denne gangen som sist. Sist ammet jeg til hun var 1,5 år og satser på å gjøre det denne gangen også

Synes det var enkelt og koselig + immunforsvaret jeg fikk styrket hos henne!

Ja, definitivt!
Selvfølgelig med et forbehold om at det skjer noe som gjør at det ikke går, men det gikk fint sist, tross at jeg ble veldig sår i starten. Er veldig glad for at jeg kom meg gjennom det, for etter det gikk det som en lek og jeg ammet i 14 måneder. 
Gleder meg til å amme igjen!

baby2 skrev:

Ojjj...stakkars deg. Håper virkelig du får til å amme og klarer å nyte den tiden.

Jeg skal amme og håper det går like greit denne gangen som sist. Sist ammet jeg til hun var 1,5 år og satser på å gjøre det denne gangen også

Synes det var enkelt og koselig + immunforsvaret jeg fikk styrket hos henne!

Krysser fingrene for at det skal gå fint. :) Har snakket med JM om det, og hun har skrevet det på helsekortet, så vil nok få oppfølging på sykehuset og av hs. :)

Så koselig :) 
Amming er både praktisk og koselig, og inneholder alt av næringstoffer som de små trenger.
Men selvfølgelig, barna vokser jo på mme også.. Men mer styr med flasker, koking og ikke like lett som å dra ut puppen når man er ute på shopping f.eks. :P

Gleder meg bare mer og mer til å få treffe mageboeren nå! 

Jeg vil gjerne amme, og håper jeg får det til ;)

Ammet i 6 måneder med Alexander, og håper å få til det samme eller lenger med denne gutten også. Var veldig vondt de første tre månedene dessverre, men det skremmer meg ikke bort.

Jeg har veldig lyst til å amme.. håper jeg også får det til :)

Ja, det er planen :) Men nå har ikke jeg noen erfaring med amming enda da, men tror det skal gå bra :) Jeg har veldig ømfintlige brystvorter da så er litt spent på hvordan det blir :p

Vil så gjerne amme så skal prøve på alle mulige måta æ kan. Mista melka etter 1 å en halv mnd sist..

Fru H skrev:
Ja, definitivt!
Selvfølgelig med et forbehold om at det skjer noe som gjør at det ikke går, men det gikk fint sist, tross at jeg ble veldig sår i starten. Er veldig glad for at jeg kom meg gjennom det, for etter det gikk det som en lek og jeg ammet i 14 måneder. 
Gleder meg til å amme igjen!

Signerer. Men med storebror ble det slutt etter åtte måneder (hans valg, ikke min plan), håper det varer lenger med lillebror :)

satser på amming her også ja :) skal sitte klar med brystskjold og bepathensalve! Ammet 7mnd sist, stoppet fordi bolla fikk sopp i munnen; som smittet til puppen og ja. Urk. Håper vi unngår det denne gangen!! :) koselig og lettvint å amme :)

jeg var VELDIG bestemt på å amme forrige gang, gråt meg gjennom den første tiden, for det gjør jo vondt i starten.
kjempet meg gjennom amme nekt og frustrert barn ;)fikk litt sånn elsk/hat forhold til ammingen. Likte ikke ammingen i starten. Ble bundet til sofaen, poden skulle h mat en gang i timen, kunne maks gå to timer når han var blitt endel større. dette var hele døgnet.
Men det ble jo lettere etterhvert som han ble eldre.

Og jeg så absolutt fordelene, ikke bare med å slippe flaske. Men hvis gullet f.eks ble syk, og da ble jo jeg som regel også syk. så ble han frisk med en gang jeg fikk symptomer fordi han fikk antistoffer fra melka. Og det er en enestående trøst til triste og syke barn å kunne amme, savner dte så absolutt. Ammet i 10 mnd ca. han sluttet helt av seg selv da jeg ble gravid igjen.

Har absolutt planer om å amme denne gangen og, håper jeg kan amme enda lenger enn jeg fikk med storebror, men jeg kommer nok også til å være åpen for å gi litt mere flaske hvis det sliter like mye på min psyke denne gangen.

JA, helt klart:)

Ammet første mann til hun var 1 år og andre mann til han var 2 år.

En fantastisk næring til barnet, godt for kroppen (og vekta) til mor, og en herlig måte å få en rolig kosestund med barnet:)

Ja, jeg skal definitivt amme, eller om alt går som det skal hvertfall! Sist fikk jeg bare ammet en uke(hu hadde kiss/kidd, så greide ikke og ligge ved puppen), men pumpet meg i 3 mnder før jeg mista melkaemoticon Veldig stolt av jeg greide det samtidig som jeg hadde ei lita tulle som skreik 20 timer i døgnet. Blei utrolig sår på den ene puppen, brystvorten sprakk så blødde mye og det kan gi mageknip hos den lille. Så kommer også til og investere i elektrisk pumpe denne gang også. Verdt sin vekt i gull

Men nr 1 så fikk jeg kraftig infeksjon i livmoren og måtte ha en skikkelig kraftig antibiotika kur i 14 dager, så måtte slutte og amme da legen min sa det gikk over i melka, men det var feilinfo, kunne ha fortsatt! Så fikk bare ammet en mnds tid da, desverre!

Nei!

Jeg hadde en brystreduksjon for mange år siden som delvis har ødelagt den funksjonen. Jeg prøvde, men det var for vondt. Går absolutt ikke inn for å tyne meg gjennom det en gang til! Savnet ikke å amme i det hele tatt, og syns det er utrolig praktisk og koselig at både pappa'n og evt. andre kan være med på å gi mat :)

Ja! Ammet til året sist, selv om starter var JÆVLIG vond, men det gikk over til kun kos:)

Håper da det:). Skal ha brystskjold klart, for det var redningen sist.

Etter 2 barn som ikke har klart å ta puppen skikkelig som har resultert i lite melk,så er jeg spent på hvordan det blir denne gangen.Håper inderlig å kunne fullamme ,men tviler.Uansett flaske er topp.:)

*LC* skrev:
Håper da det:). Skal ha brystskjold klart, for det var redningen sist.

Jeg skal også ha brystskjoldene klare, kunne ikke klart meg uten de den 1 mnd. Husker at jordmødrene fikk hetta når jeg forsøkte brystskjold etter en dag uten vellykket amming. Jeg hadde ei jente som gapet så lite at hun fikk ikke tak på nok pupp til å få suget noe ut. Jeg hadde MYE melk og matet henne med kopp og fikk et tips om brystskjold av ei venninne og det var redningen min også! Ammingen gikk som en lek med de på og jordmødrene var redd for gal sugeteknikk!!! Det eneste som var positivt med den første dagen er at hun lærte tidlig å drikke av kopp og trengte ikke bruke flaske før etter at ammingen var godt i gang. Pappan kunne ha henne alene tidlig å gav morsmelk av kopp.

Skal absolutt gjøre mitt for å få det til! :)
Men orker ikke tenke på det nå, er bare 2 uker siden jeg klarte å slutte med datteren min.. (Selv om hun ikke har sluttet å spørre et par ganger om dagen enda, da...)
Hun har aldri villet ta flaske eller noe form for erstattning, heller ikke smokk, så pupp har fungert som både mat og kos. Den siste tida har det kun vært kos for henne, men det er en stund siden det var kos for meg... Så det har vært såå deilig å endelig få tilbake puppen sin! :p (har i tillegg kun brukt en pupp de siste 11 månedene..)
I begynnelsen var det helt for j****g vondt, ammeinnlegg som satt fast, og i det hele tatt... Men det var aldri et alternativ for meg å gi opp, og jeg hadde jo så ufattelig mye melk! :) Er uansett så uorganisert og surrete at jeg tror ikke jeg hadde klart detta flaskestyret! :p 
Så regner med å være klar og fit for fight til lillebror kommer ;)

Back
Topp