Skal begynne å tempe,hjeeelp

Comatose

Forelsket i forumet
Julilykke 2023
Det har jeg aldri gjort før og fikk termometer fra Babyplan i dag.
Har forstått det sånn at jeg skal tempe hver dag til samme tid før jeg står opp eller gjør noe som helst. Nå på lørdag har jeg IKM og da begynner jeg vel da? Kan jeg da allerede finne ut når jeg EL eller må dette studeres over tid? Har ca 5 dager mensen og 4 dager etterpå EL i følge Flo.
Har lastet ned fertility friend

Man bruker ofte litt tid på å komme inn i rytmen, så er bare å begynne omså i morgen. Fertility friend er den beste appen ja:thumright Vaginal temping er mye mer stabilt. Jeg har ikke brukt å tempe når jeg har mensen, synes det blir litt gris. Du vil ikke kunne se når eggløsning har vært før etter eggløsningen, så temping kan ikke brukes for å time aksjelegging! Men er et nydelig verktøy for å få kontrollert at eggløsning faktisk har vært. Lykke til!

Man bruker ofte litt tid på å komme inn i rytmen, så er bare å begynne omså i morgen. Fertility friend er den beste appen ja:thumright Vaginal temping er mye mer stabilt. Jeg har ikke brukt å tempe når jeg har mensen, synes det blir litt gris. Du vil ikke kunne se når eggløsning har vært før etter eggløsningen, så temping kan ikke brukes for å time aksjelegging! Men er et nydelig verktøy for å få kontrollert at eggløsning faktisk har vært. Lykke til!
Kan man ikke tempe i munnen? :bag:

Fertility friend hjelper deg å finne EL. Dette ser du ved at du får høyere temperatur etter eggløsning. :)
Så du vil se det i samme syklus.

Her har du et par gode eksempler på hvordan det kan se ut, med forklaringer på hva som er hva.
goodbbtchart.png

BBT-chart.jpg

Jo!!
Er en viss sjanse for litt feilmålinger (om du sover med åpen munn f.eks), men du får helt greie målinger der også. Går helt fint.

Jeg sover uansett med tampong så da må jo den ut først og da må jeg jo røre på meg :joyful:
Du kan måle rektalt også- det gjorde jeg. Tempet for første gang denne pp, og jaggu testa jeg positivt i dag. Fikk veldig fin graf, selv med ikke helt konsistent temping på samme tidspunkt.

Man kan helt fint tempe i munn. Men temp godt under tunga. Da går det ganske greit selv om man skulle ha sovet med munnen åpen :happy:
Det har jeg også inntrykk av.

Jeg tempet under tunga de første 3 syklusene, og opplevde at grafen ble veldig ujevn. Til tross for at jeg var nøye med å plassere den på samme plass under tunga, og hadde den godt under. Når jeg byttet til å tempe vaginalt ble temperaturene myye mer jevne og det var lettere å tyde når eggløsning hadde vært.

Back
Topp