Skal barnet ditt starte opp med noen fritidsaktiviteter til høsten?

Nei, nå er det nok. De går bare noen uker så er de lei. Blir muligens å svømme på egenhånd, fordi det koster en del mer å være med i svømmeklubb også har de ikke klubb i vår kommune. Så blir litt styr å reise frem og tilbake med skole og baby og bhg osv.

Men det blir ikke noe som jeg vet . Skal ikke være for påståelig altså ... hehe mellomste vil jo og han har ikke prøvd like mye som eldste.
 
Yngste fortsetter vel med fotball. Hun vil så mye, så vi får se.

Eldste vet jeg ikke. Han burde gjøre noe, men han liker ikke lagidrett, og ikke kampsport, så vet liksom ikke hva som er igjen her vi bor.
 
Det vurderes fotball og kanskje dansing. Han er forøvrig 6 år. Venter med treåringen.
 
Eldste går på ridning, det blir ikke noen flere aktiviteter da ridningen koster så mye, yngste har ikke kapasitet til noe mer enn BHG så der venter vi.
 
Her begynte begge barne på babysvømming når de var babyer, og har videre fulgt stegene i kursstigen til Norges svømmeskole. Dette synes de er gøy, og vi synes det er viktig at de blir trygge i vann.

Ellers har begge barna vært med på Gymlek fra de var 3 år. 60 minutter organisert lek i gymsal i uka, foreldrene må delta. Et tilbud gjennom turngruppa for barn 3-5 år. Her får barna både brukt opp litt energi, de blir kjent med andre barn i sin aldersgruppe, og vi blir kjent med andre foreldre.

Eldste begynte på ballett i kulturskolen når hun var 5 år. Synes det er veldig avhengig av ballettpedagog hvordan tilbudet fungerer. I vår kommune er det kun tilbud om hip-hop og pedagogene er uprofesjonelle, derfor har vi kjørt til nabokommunen hvor de har et veldig godt tilbud.

Ellers er de med på lysløyperenn på onsdager når det passer gjennom vinterhalvåret. Alle som har deltatt på 3 renn eller mere får premie på avslutningen.

Det er viktig at barna selv har lyst til å være med på aktivitetene og at de trives med det. At det ikke blir for mye aktiviteter så det blir stress.
 
J9
Mandag turn
Tirsdag håndball
Onsdag svømming
Torsdag ridetime priv

G7
Mandag barneidrett
Tirsdag skyting
Onsdag svømming
Torsdag ridetime privat

G 22 mnd
Mandag barneidrett

Jeg leder barneidretten så yngste må være med :happy7
Barna mine går ikke på sfo, og vi bor et stykke fra skolevenner. Fritidsaktiviteter er når de er sosiale. De liker alt godt, gjør de ikke og det er stress/mas så slutter vi. De MÅ gå ut halvåret, men de bestemmer.
 
Tror det blir vannlek-kurs i bursdagsgave til toåringen. Går bare over noen måneder.
 
Sønnen min fortsetter definitivt med fotball. Spilt i 8.5 år og elsker det. Trener fire dager i uken i tillegg til ekstratrening med årgangen over, kamper og cuper.
 
Mellomste har meldt seg til korpset så hun begynner undervisning på fløyte i kulturskolen i slutten av august.

Hun har lyst til å begynne på speideren også, men da må hun trolig slutte på fotball for de kræsjer pr nå på tid. Hun går også på kor og håndball (sistnevnte startet vel ikke opp igjen før mot vinteren da) så jeg synes det kan bli litt vel mye også.

Eldste fortsetter nok i korps og trolig speideren også.

Yngstemor får vente litt tror jeg. Hun hadde nok hatt glede av et kurs eller to på barnedans men jeg tror ikke vi har kapasitet til å følge det opp. Hun er bare 3,5 og tåler fint å ikke gå på noe annet enn bhg

Og et år senere er status

Gutt 12 år, går i korps/kulturskole og speider.

Jente 9 år, går på fotball (den slutter snart, laget går i oppløsning om en måneds tid) og håndball, korps/kulturskolen, slutter nok på kor for det kræsjer med håndball i år. Og fortsetter nok i speideren når fotbsllen tar slutt. Sjonglerer litt denne mnd. Speideren er bare annenhver uke.

Jente 4,5 år, går siste året i bhg og får fortsatt ikke begynne på noe. Det er kort tid fra middag til leggetid og hun har mer enn nok med bhg pr nå.
 
Back
Topp