Skal barnet døpes?

Grete71

Forumet er livet
Jepp, her skal det døpes... Ikke fordi vi er så kristne, men mest pga tradisjoner.. Pluss at jeg synes det er LITT viktig at barnet får lære om kristendommen ([8|]) siden det er sååå mange andre "sprø" religioner som påvirker verden vår...

Skal døpes ja. 

Ja, her skal hun døpes. [:)]
Den 24 mai. [:D] Eneste som gjenstår er å sende ut innbydelser og lage bordkort. [;)]

Skal ikke døpes. Men skal ha navnefest til sommeren. [:)]

ORIGINAL: Grete71

Jepp, her skal det døpes... Ikke fordi vi er så kristne, men mest pga tradisjoner.. Pluss at jeg synes det er LITT viktig at barnet får lære om kristendommen ([8|]) siden det er sååå mange andre "sprø" religioner som påvirker verden vår...

Skal ha navnefest og en seremoni i Rådhuset så kan han få ta valget selv når han kommer i konfirmasjonsalder [:)]

(Synes derimot det var en litt teit kommentar om sprø religioner, da kristendommen er "sprø" den også med menn som går på vann, prester som misbruker små barn og den evige fordømmingen av homofile [:-] Og jeg tror på Gud, men betyr ikke at jeg synes noe om fordommer... Bare sånn for å starte en opphetet diskusjon *unnskyld*, som egentlig ikke hører til på et babyforum sikkert, men klarte ikke holde meg [:-])

ORIGINAL: *mari86*

her skal det døpes.. 23.mai er datoen [:D][:D]

Samme her [:D]

ORIGINAL: Hybelkaninen

Skal ha navnefest og en seremoni i Rådhuset så kan han få ta valget selv når han kommer i konfirmasjonsalder [:)]

(Synes derimot det var en litt teit kommentar om sprø religioner, da kristendommen er "sprø" den også med menn som går på vann, prester som misbruker små barn og den evige fordømmingen av homofile [:-] Og jeg tror på Gud, men betyr ikke at jeg synes noe om fordommer... Bare sånn for å starte en opphetet diskusjon *unnskyld*, som egentlig ikke hører til på et babyforum sikkert, men klarte ikke holde meg [:-])

Du har lov å ha dine egne meninger.. Var bare en tanke som slo meg i går kveld, da jeg tenkte på dåpen og hvordan det er "nå til dags" når vanlig kristendom er på vei ut av skolen.
Ja selvsagt er det mye "møkk" som følger med kristendommen - det har vi vel fått bevis på de siste dagene... Samtidig så synes jeg at visse andre religioner gjør andre "ting" og skylder på religionen sin...[:)]

Men ja, jeg synes det er litt viktig at de lærer om de forskjellige religionene, og at vi holder på "vår egen" religion så langt det er mulig.

Her skal han døpast ja[:D] fin tradisjon synst eg..

Bare så du vett det.... så e det kristendommen som har stått bak mest faenskap opp igjennom historien.

ORIGINAL: limafre

Nei. Ser ingen grunn til å døpe med mindre man faktisk er kristen, tradisjon eller ei.

Enig med deg[:)] Skal heller ikke døpe.

Så lenge vi feirer jul i heimen, så ja, da skal barna mine døpes [:)] det er vår måte å følge den kristne tro, selv om vi ikke er personlig kristen. Føler ikke jeg lyver i kirka av den grunn [:)]

Vi skal også døpe!
Må ordne det snart!!

Skal ikke døpes, eller ha navnefest. Vi skal i stedet bare ha en fødselsfest/markering hjemme hos oss i juni. Da er besteforeldre og tanter/onkler invitert!!! Vi synes det var beste løsning siden sambo og jeg verken er kristne eller humanetikere [:)]

Tror det blir veldig koselig likevel. Hele familien gleder seg ihvertfall!!!

Jepp!

ORIGINAL: *mari86*

her skal det døpes.. 23.mai er datoen [:D][:D]

Her også :)

Back
Topp