Skal barnet døpes? Navnefest?

hissigproppen

Gift med forumet
Her skal lillebror døpes katolsk, siden mannen er katolikk.
Sist gang hadde vi dåp i slutten av mai, men det blir rett opp i eksamenstiden til mannen, så lurer på om vi skal prøve med slutten av juni denne gangen.

Regner med det blir tradisjonell dåp her. Ikke helt mitt ønske, men må man så må man. Tipper det blir i mai/juni :-)

Storebror er døpt og jeg synes det er en fin tradisjon :) Så vi vil døpe mini i magen og, men kommer nok til å vente til han er ca 5 mnd, synes det var så perfekt å døpe Oliver da :)

Her blir det tradisjonel kristen dåp,selv om ingen av oss er troende,men ønsker barnet døpt=) Tenker det blir rundt Mai en gang.

vi skal døpe lillesøster i samme kirken som storebror. Vil nok bli i slutten av mai/begynnelsen av juni tenker jeg, litt avhengig av hvilke gudstjenester det er de forskjellige søndagene..

Jeg vil også døpe gutten katolsk. Har ikke diskutert dette med bf enda. Men siden han ikke kan fader vår en gang så blir det teit om han skal bli vrang på det

Her blir det barnevelsignelse!
Matheo er velsignet, so det ska lillesøster og!
velger seiner om dei sjøl vil døpast el ikkje. (håper jo dei vil det sef) men det blir deiras valg
Eg er kristen og i pinsemenigheten, og pappaen er ikkje kristen men døpt i kyrkja.

Vi kommer nok til å ha en navnefest med familie og venner som vi arrangerer selv. Vi hadde det for Ask, og det ble en super feiring.Vi må jo markere at det har kommet et nytt barn til verden på en eller annen måte :o)

Det blir navnefest her :)
Hatt det med de andre barna også.

Pappaen til babyen i magen er muslim, så kristelig dåp blir det ihvertfall ikke. Og jeg er heller ikke kristen. Så da blir det navnefest :)

Her blir det ikke dåp, da jeg synes det er noe barna kan bestemme selv når de blir eldre, jeg vil ikke påtvinge dem noen religion. Spesielt siden jeg selv ikke er kristen, hvorfor skal jeg gi ungene mine en religion jeg selv ikke tror på?

Mannen er dog oppdratt katolsk, og kunne vel kanskje tenkt seg en katolsk dåp, jeg kunne tenkt meg navnefest, men da blir det i steden ingen av delene :-)

Familien til samboer er mer på den kristne siden, min og forsåvidt, så her blir det dåp :)

Syrine skrev:
Her blir det ikke dåp, da jeg synes det er noe barna kan bestemme selv når de blir eldre, jeg vil ikke påtvinge dem noen religion. Spesielt siden jeg selv ikke er kristen, hvorfor skal jeg gi ungene mine en religion jeg selv ikke tror på?

Mannen er dog oppdratt katolsk, og kunne vel kanskje tenkt seg en katolsk dåp, jeg kunne tenkt meg navnefest, men da blir det i steden ingen av delene :-)

Greit med kompromiss da!

Her blir det dåp. Ingen av oss er av dei mest aktive i kyrkja, men tykkjer det er ein veldig fin tradisjon.

Her blir det dåp. Vi døpte forrigemann da han var litt over 2 mnd.....jeg skal IKKE gjøre det så tidlig denne gangen. Syns vi sleit med en del rutiner fortsatt og syns dåpsdagen og inkl forberedelsene ble et stress. Tenker vi venter til månedskifte mai/juni:))

Døpte første så døper nok neste også.. Men i og med at Gelius ikke er prest lenger så blir det nok dåp i kirken som ligger her vi bor nå... 

blir nok dåp i månedsskifte mai/juni, tenker jeg.  synes vi må gjøre likt som til storebroren :)

Her blir det nok tradisjons dåp;) Familien til min samboer er veldig kristene, selv om sambo ikke er det så liker han tradisjonen;) Er jo veldig koselig også da;)

Her blir det kristelig Dåp, Men for oss handler det mest om tradisjon:)
Hadde en veldig hyggelig og liten dåp for sønnen vår og var kjempefornøyd med presten!
Syns det er ålreit at prestene ikke er fullt så "stive" som før i tida, og tillater litt variasjon og eget innspill :)

Back
Topp