Skal barna kalles opp etter noen ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Skal dere bruke et "oppkallingsnavn" på barna deres ?

Vi hadde ingen tanker på det når vi fant navnet til jenta, men hvis vi fikk gutt skulle han bli oppkalt etter broren min :)

Hanne Caroline Moen
On Iphone 4

Her blir det et navn fra min og et fra mannens slekt.. Men egentlig var det ikke planlagt, ble bare slik

Jenten vår er oppkalt etter min mormor. Mannen min vil at neste skal bli oppkalt etter hans farmor eller farfar. Jeg liker ikke de navnene så jeg håper ikke babyen blir oppkalt denne gangen. Kankje som et mellomnavn men ingenting er bestemt.

Jeg hadde likt det svært godt, men mannen virker ikke like enig. Snakket med mamma og pappa om det, og på mammas side heter min oldemor Signe. Det syntes jeg er et veldig fint navn, men mannen liker ikke det. Ellers går Marie igjen som 2. fornavn i både min familie og mannens familie; men siden hun kommer til å ha både mellomnavn og etternavn som oss, så har vi lagt fra oss den tanken:) Jeg liker de litt "eldre" navnene jeg :)

Gutten vår skal kalles opp etter faren til kjæresten min:-)

vesla på 3år er oppkalt etter min oldemor - Othilie. vesla i magen blir mest sannsynlig oppkalt etter mannen sin oldemor - Martha

Ja :)

Farmoren til ungene het victor :) og lillebror blir oxo oppkalt litt etter storesøster :p hun heter Emilie Victoria (Victoria = victory = seier.... Prøvde å få en baby i 4,5 år og hun kom i uke 29 ) så da blir det litt av det samme betydninga for oss :) siden det tok 2 år å lage han :) så navnet blir Victor Elias :) Emilie har bestemt at han skl hete Elias :)

Kanskje, men syns det er så vanskelig... har lyst å kalle opp min pappa men vil se lillemann først :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

MIn gutt skal heite Vebjørn etter min morfar som heite Bjørn...

Kommende storebror er oppkalt etter oldefaren sin på pappans side, og lillebror skal kalles opp etter en oldefar på min side :)

Storebror er oppkalt etter begge bestefedrene sine, denne smurfen blir ikke oppkalt. Har letet opp et gammelnorsk navn i stedet, som svært få i Norge har <3

Gutt født 09
Lillebror ventes

Jeg hadde likt det svært godt, men mannen virker ikke like enig. Snakket med mamma og pappa om det, og på mammas side heter min oldemor Signe. Det syntes jeg er et veldig fint navn, men mannen liker ikke det. Ellers går Marie igjen som 2. fornavn i både min familie og mannens familie; men siden hun kommer til å ha både mellomnavn og etternavn som oss, så har vi lagt fra oss den tanken:) Jeg liker de litt "eldre" navnene jeg :)

Signe er så fint!! :))

Hadde det blitt gutt, så hadde han blitt oppkalt etter samboers far.
Vi får jente, og hun får et navn som både mormoren min og moren min har :)

Back
Topp