Skal babyene få julegave?

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Har dere planlagt å kjøpe julegave til novemberbabyene eller dropper dere det i år? Her har vi bestemt oss for å ikke kjøpe noe, ser ikke helt poenget for å være ærlig, men flere har spurt oss hva vi ønsker til lillebror, så det blir nok noen presanger på ham likevel [emoji4]

Blir sikkert en liten gave fra storebrødrene, men ikke noe store greier[emoji6] Babyen får sikkert julegave fra besteforeldre, oldeforeldre og tante/onkel regner jeg med[emoji4]

Husker ikke hva vi selv gjorde med storebroren som er desemberbarn.. Han fikk en del penger av besteforeldre osv på sparekonto første julen da vi følte han ikke trang noen ting.
Lillesøster har et par-tre ønsker, men kommer nok til å opprette sparekonto til henne også [emoji6]
Så det blir nok litt blanding [emoji4]

Vi har valgt å droppe det vi også, så ønsker vi oss heller de tingene vi ikke har kjøpt enda til babyen fra de rundt oss. Ser ikke helt nødvendigheten med gave til den lille i år, for leker trengs ikke enda, så da blir det evt bare klær :)

Vi har bestemt oss for å ikke kjøpe gave fra oss. Men jeg har nok mistanke om at onkel og bestemor kjøper noe til gullet. Kanskje også fra besteforeldrene i England men er mer usikkert der.

Har egentlig ikke tenkt over det.. :wideyed: Tror egentlig at hun får nok fra andre i forbindelse med fødsel og jul. Kanskje vi kjøper en liten symbolsk ting. En fin julekule som hu kan få med seg når hun blir stor og får eget juletre eller noe sånn :)

Vi kjøper ikke noe gave til han i år. Vi har en liten ønskeliste som vi gir til besteforeldre, tanter og onkler. Men fra vår side så blir det nok heller supplering på klær og andre nødvendigheter etterhvert som han trenger det:happy: Han skal få seg et pent antrekk til jul da, det får bli gaven i år;)

Vi har kjøpt en liten leke - men det er kun fordi storebrødrene kommer til å reagere på at lillebror ikke får gave. Så kun en symbolsk gave fra oss :)

Blir ingenting fra oss i år, kanskje en ting fra storesøster. Regner med hun får hos farmor/farfar å oldeforeldre, tanter og onkler i norge. Men sånn som det ser ut nå blir alt satt på sparekonto for vi har klær nokk til hun blir året å alt annet er klappet å klart :) skulle vi ha kjøpt leker hadde alt bare blitt stuet bort de første 6 mnd uannsett+ at vi har rikelig babyleker fra storesøster :)

Oi, har ikke tenkt så langt i det hele tatt. Blir vel kanskje noe fra storesøster, og sikkert en del fra nærmeste familie (hvert fall de vi skal ferie med), men tror ikke det blir noen ordentlig gave fra meg og samboeren i år.

Kanskje noe fremtidig hun kan ha bruk for til rommet sitt eller den slags og en liten bamse el noe fra søstrene.. Els setter vi nok heller kanskje av til sparing [emoji4]

Vi kommer til å kjøpe noe fra storesøstrene, tenker det blir noe utstyr/klær vi trenger bare for at de skal få gi noe. Sliter med å finne ønsker til resten av familien så det kan bli artig å se ka han får hehe

Her blir det ingen gave fra oss foreldre, jeg har også sagt at lille ikke trenger gaver i år, men vet det blir noen gaver uansett. Men når babyen kanskje bare er 1 mnd så skjønner de jo ikke noe av det, ikke husker de noe og det er jo vi foreldre som må sitte å pakke opp, og tror ikke alle andre har noe intresse av å se oss pakke opp en gave vi selv har kjøpt og pakket inn [emoji28]

Nei, med tanke på alt annet som alt er kjøpt, så dropper vi det. Hun skjønner jo ikke noe av det uansett. Men hun får nok noen av besteforeldre etc, så det er jo ikke at hun er gaveløs :p
Sist gang hadde jeg ei 5 mnd gammel bebis på juleaften og kjøpte ikke noe da heller, men hun fikk et LASS av alle andre

Har ikke planlagt å kjøpe noe fra oss. Har jo kjøpt så mye nå. Kunne jo alltids ha pakket inn noen klær vi kjøper liksom, men det blir jo rart å både pakke inn å åpne selv :p Regner med å få noen gaver til babyen fra familien da, vi har iallfall laget til en liten ønskeliste til babyen :)

Hun får nok ingenting av oss :) Har lagt inn ønsker til besteforeldrene bare, men det er mer praktiske ting som feks babygym. Hvis noen andre spør skal jeg si klær

Ser flere av dere skal gi fra storesøsken, det hadde jeg ikke tenkt på. Men det kan jo selvsagt være veldig stas for kommende storesøster å få kjøpe en ting til lillebror, så det må vi få ordnet :)

Hun får ikke gave fra oss i år, men vil nok få av besteforeldre, tanter og onkler :-)

Nei det tror jeg ikke vi kommer til å gjøre. Har jo ikke noe glede av det. Hadde kommende storesøster vært eldre derimot kan det hende det hadde stilt seg annerledes, siden hun helt sikkert hadde sett på det som viktig å få julegaver.

Kommer vel ikke kjøpe noe fra oss men kanskje noe lite fra hunden å katten åsså kommer det vel noe fra tanter å onkler å besteforeldre.

Back
Topp