Skal babyen sove inne hos dere?

Heldigvis ingen fasit på det der. Jeg fikk høre at babyen skulle ligge med oss da jeg fikk 1 mann, så det gjorde vi. Ingen sov på 1 uke nesten. Så tenkte jeg at vi fikk prøve å legge han i egen kurv. Alle sov bedre og kun våknet for mat. Inn på eget rom fra 4-5 mnd og trivdes med det siden. Alle er forskjellige og hår forskjellige behov. Nestemann kan bli annerledes. Ta det som det kommer å se hva som passer best for dere.

[emoji23][emoji23][emoji23] deilig med en uke uten søvn[emoji33]
Godt dere var trygge nok til å føle dere frem. Sånn jeg tenker også..må bare føle seg frem på hva som funker[emoji6]
Men var ikke like trygg og tøff med førstemann, da skulle alt være etter boka! Og når ammingen gikk åt helvet så følte jeg meg som verdens verste mor[emoji30] men med tid kommer lærdom, idag gir jeg blanke i amming eller ikke amming. Hver man for seg og hva som funker for de[emoji4][emoji1360]
Og det blir som regel folk av ungene uansett sovested, pupp eller andre forskjeller som måtte være[emoji6] mange veier til Rom[emoji4][emoji1373]
 
Ja, her er det kun ett soverom, så vi har ikke så mye valg ;) tenker å flytte i august, så vi får se hva vi gjør da.. men i starten må det uansett bli inne hos oss :) hadde nok gjort det uansett..
 
Barnet skal sove hos oss i starten ja, skal bruke babynest. Har ikke noe formening om hvor lenge det blir inne hos oss, det tar vi litt som det kommer egentlig[emoji4]
 
Ja, eller dvs jeg flytter inn på barnerommet, det har vært gjesterom til nå så det står en smal dobbeltseng der så får vi se om det blir samsoving eller om jeg har sprinkelsenga inntil min seng [emoji6] Veldig greit at pappan som skal på jobb kl fem ikke blir forstyrret av oss på natta. Regner med jeg prøver å flytte tilbake til vårt soverom senest en mnd før jeg skal tilbake i jobb, men tenker vi må føle oss litt fram [emoji5]️
 
Skal prøve koble på bedsidecrib. Funka på nr 1, nr 2 måtte ha kroppskontakt, så får vi se nå på nr 3. Jeg vil helst at babyen sover i bedsidecrib'en da jeg sover mye bedre da.
 
Ja, i sprinkelseng som bedsidecrib. Funka fint for førstemann. Den gang ble det eget rom fra 7 mnd.
 
Håper vi får det til som med storebror. At h*n sover hos oss i ca 6 mnd i egen seng! Jeg klarer ikke sove med barn i senga, og sønnen min klarer ikke sove med meg heller (turner når jeg sover)[emoji23]
 
Vi har akkurat bestilt oss bedside crib og er kjempespente på den :) Så her skal babyen ligge inne hos oss i starten og regner vel egentlig med at han kommer til å gjøre det fram til 1års alderen kanskje? [emoji848]
 
Samme rom i starten. Helst i sprinkelseng for da sover vi bedre men har babynest også så får vi se
 
Jeg sender nok pappaen på gjesterommet, så kan babyen og og jeg kose oss i dobbeltsengen alene [emoji7] Han må tross alt være opplagt til å ta seg av 2-åringen i begynnelsen [emoji6]
Vi har samme plan. :) Er også veldig spent på om 2-åringen vil gå inn til ham når hun våkner om natten i stedet for til meg og babyen. Tviler, hehe.
 
Hun blir pent nødt til det. Vi bor i en leilighet på 46kvm. Vi ser for oss å flytte til noe større om et år ca.
 
Avhengig av hvordan babyen er, så er planen å flytte h*n inn på "eget" rom etter ca 3 uker, slik som med storesøster. Dette fordi ingen av oss sov med førstemann [emoji85] babyen vil bli liggende i garderoben vi har på vei inn til vårt rom, og vi kommer til å sove med døren åpen, så kun for å skille litt!
 
Førstemann sov i egen seng på vårt rom frem til han var nesten to, grunnet hyppige oppvåkninger. Nå nermer han seg tre og sover enda ikke natten igjennom.. lillebror skal sove i sprinkelseng på vårt rom så lenge han har behov for det :)
 
Babyen vert nok inne hos oss, men så snart han søv rundt eller vi er ferdig med nattmat så er det eige rom [emoji4]
 
Sover i sengen vår de første mnd, så ved siden av i vuggen. Så blir nok nærmere året før den flytter inn på rommet til lillesøss.
 
Førstemann sov i egen seng på vårt rom frem til han var nesten to, grunnet hyppige oppvåkninger. Nå nermer han seg tre og sover enda ikke natten igjennom.. lillebror skal sove i sprinkelseng på vårt rom så lenge han har behov for det :)
[emoji44] Er du ikke sliten da? Snart 3 år uten en full natts søvn?
 
Back
Topp