Skal babyen sove inne hos dere?

M

Moderator Tonje

Guest
Får babyen i magen eget rom med en gang, eller skal dere ha barnet inne hos dere en stund?
 
Barnet skal sove inne hos oss i hvertfall de første 4-6 mnd.
Junior sov inne hos oss til han var nesten et år. Vi samsov til han var ca 10,5 mnd. Så trening på egen seng i en mnd. Så eget rom. Funket godt for oss :)

Mener jeg har lest at det også er anbefalt av Landsforeningen for uventet barnedød at vi deler rom en stund. :)
 
Jeg sender nok pappaen på gjesterommet, så kan babyen og og jeg kose oss i dobbeltsengen alene [emoji7] Han må tross alt være opplagt til å ta seg av 2-åringen i begynnelsen [emoji6]
 
Vi blir å ha vugga inne på vårt rom, og siden sprinkelsenga. Regner med babyen sover inne hos oss til rundt året. Fungerte fint slik med storesøster iallfall [emoji4]
 
Kommer til å ha baby sovende på vårt rom i begynnelsen. Har egentlig ingen tanker om hvor lenge babyen skal sove inne hos oss. Vi tar det litt som det kommer.
 
Kommer til å sove på vårt rom i starten, men så flytter vi han til eget rom etter hvert. Men vet ikke helt når. Han skal sove i egen seng hele tiden.
 
Jeg og babyen kommer til å samsove på gjesterommet i underetasjen en stund. Så skal pappa'n og da 2-åringen sove oppe (på hvert sitt rom). Det er for å hindre å vekke 2-åringen på natta :)
 
Vi skal ha baby inne på vårt rom. Hvor lenge må man se som det kommer etter baby sitt behov. Vi flyttet 1 man når han var 4-5 mnd på sitt eget rom.
 
Inne hos oss i sprinkelseng inntil sengen vår og så etter hvert inn på eget rom. Eldste var ni måneder da hun flyttet ut, yngste 17 mnd. Vi har litt manko på soverom, så det må løses før minsten flytter ut.
 
Samsover med en på 1 og en på 3 år og baby skal sove med oss også :) Alle har babynest og sovepose (så de flytter ikke på seg så lett :p )
 
Babyen skal sove i en bedside crib inntil sengen vår sånn at jeg har han ved siden av meg, men likevel sover i egen seng. Jeg er redd for å samsove med babyen i vår seng, men må ha han helt i nærheten, så en bedside crib blir som en slags samsoving, men for meg tryggere.

Hvor lenge babyen sover hos oss ser vi an. Vår første sov på vårt rom i 11-12 mnd, og nr.2 i 6 mnd. Da hadde han sovet natten igjennom i to mnd så mannen min insisterte på å flytte han. Nr.3 flyttet på eget rom når han var 8 mnd, han sov også natten igjennom fra han var ca 4 mnd gammel. Men jeg var ikke klar for å flytte han på eget rom så tidlig[emoji5]
 
Jeg skal samsove med denne også. Det har vi gjort med de to andre og det er mest naturlig for meg
 
Ja barnet får eget rom men skal sove inne hos oss/meg i begynnelsen.
 
Hatt begge jentene min i egen seng inntil min seng i ca et år. 1mann til hun var 12mnd og nestemann til hun var 10mnd.
Hvis jeg er klar følelsesmessig så får nok den kommende sove på eget rom fra 6mnds alder(hvis han sover hele natten).

Jeg har vært veldig bestemt på å ha de på rommet mitt lenge pga krybbedød. Men leste for litt siden en fersk studie som faktisk viser at hvis barnet får sove på eget fra 6mnd alder så får de bedre nattesøvn videre i livet.
Har venner som flyttet sitt barn til eget rom rundt 4-6mnd alder og veldig enkle barn å legge, ikke minst sover de godt natten igjennom.

Så tenker jeg skal ha det litt i bakhodet, så får vi se hva mammahjertet sier. Ikke alltid mammahjertet er enig med fornuften[emoji28][emoji28][emoji85]
 
De første månedene skal lille sove på vårt rom [emoji4]
 
Det er vel anbefalt å ha de på samme rom de første 6 månedene ihvertfall. Noen sier 1 år også...det var planen min sist gang, men så flytta vi henne på eget rom etter 7 mnd i desperasjon etter bedre søvn for alle.

Vi starter nok likt: bedside crib/sprinkelseng inntil vår seng, og etterhvert sprinkelseng et stykke bort fra vår. Ser for med eget rom/dele med storesøster etter 6-12 mnd. Men må bare ta det som det kommer :) Mannen flyttet sikkert på gjesterommet de første månedene for å få sove bedre[emoji1]
 
Satser på samme som med de andre. Seng på vårt rom, og etter første amming så blir hun værende i vår seng med selvforsyning. Funket fint så alle sov på natten med de to andre [emoji4]
 
Hatt begge jentene min i egen seng inntil min seng i ca et år. 1mann til hun var 12mnd og nestemann til hun var 10mnd.
Hvis jeg er klar følelsesmessig så får nok den kommende sove på eget rom fra 6mnds alder(hvis han sover hele natten).

Jeg har vært veldig bestemt på å ha de på rommet mitt lenge pga krybbedød. Men leste for litt siden en fersk studie som faktisk viser at hvis barnet får sove på eget fra 6mnd alder så får de bedre nattesøvn videre i livet.
Har venner som flyttet sitt barn til eget rom rundt 4-6mnd alder og veldig enkle barn å legge, ikke minst sover de godt natten igjennom.

Så tenker jeg skal ha det litt i bakhodet, så får vi se hva mammahjertet sier. Ikke alltid mammahjertet er enig med fornuften[emoji28][emoji28][emoji85]
Heldigvis ingen fasit på det der. Jeg fikk høre at babyen skulle ligge med oss da jeg fikk 1 mann, så det gjorde vi. Ingen sov på 1 uke nesten. Så tenkte jeg at vi fikk prøve å legge han i egen kurv. Alle sov bedre og kun våknet for mat. Inn på eget rom fra 4-5 mnd og trivdes med det siden. Alle er forskjellige og hår forskjellige behov. Nestemann kan bli annerledes. Ta det som det kommer å se hva som passer best for dere.
 
Back
Topp