Skal babyen si mor eller mamma?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Mor eller mamma? (Hvorfor?)

Trollet mitt sier mamma nå, men jeg er oppvokst med å si mor. Når hun blir litt større vil jeg at hun skal si mor.

Mamma :-)

Mor eller mamma? (Hvorfor?)

Trollet mitt sier mamma nå, men jeg er oppvokst med å si mor. Når hun blir litt større vil jeg at hun skal si mor.
Når hun bli større? Blir ikke det litt vanskelig?

Her blir det mamma.
Jeg sier "mor" til noen av venninnene mine, men det er jo ikke i mamma-betydning!=)

Når hun bli større? Blir ikke det litt vanskelig?

Her blir det mamma.
Jeg sier "mor" til noen av venninnene mine, men det er jo ikke i mamma-betydning!=)

Det vil vise seg ;) Har bare et barn, så jeg har ikke mye erfaring. Men håper å klare å få henne til å si det.

Jeg sa mamma når jeg var helt liten, men når jeg ble større, så begynte jeg å si mamma. Det var helt naturlig :)

Mamma:)
Mens samboeren min vil at vi skal bli kalt mor og far. Så blir vel opp til den lille å bestemme tilslutt!

Definitivt mamma (og pappa) :) Jeg er oppvokst med å si mamma og pappa. Og junior sier mamma og pappa.

Vet ikke helt hvorfor, men jeg syns mor og far virker så upersonlig...

Det vil vise seg ;) Har bare et barn, så jeg har ikke mye erfaring. Men håper å klare å få henne til å si det.

Marte83 skrev:
Mamma:)
Mens samboeren min vil at vi skal bli kalt mor og far. Så blir vel opp til den lille å bestemme tilslutt!

(Vet ikke om det funker å quote to stk samtidig her, men prøver;)

Er ikke helt sikker, men sier ikke barna det vi lærer de å si? Om du og pappaen sier "Kom til mor" så er det vel mor de vil si, det er vel ikke opp til den lille? De "skjønner" jo ikke hva de sier uansett, om du bruker ditt eget navn konstant, vil du ikke bli "mamma" for du har lært de å kalle deg noe annet?

Skal si mamma :) Her blir mormor til barnet kalt mor av de andre barnebarna, så blir feil om han skal si mor til meg. Er vant til at det er besteforeldre som blir kalt mor og far :)

Mine gutter sier mamma og pappa så det blir nok til at lille også gjør det :)

Selv sa jeg mor og far da jeg var liten, men da jeg begynte i bhg da jeg var 4,5 begynte jeg og si mamma og pappa for det sa jo alle de andre ungene, husker ikke selv at jeg sa mor og far.

:hello2 Her sier de "mor" til farmoren, det er det de første barnbarnen hennes som begynte med, eller om hun valgte det selv, jeg veit ikke. Forseint å bytte nå :)

Mine barn kaller meg, mamma og det er jeg strålende fornøyd med.

Back
Topp