Skal babyen din bruke smokk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Ja. Heller smokk enn tommelen eller figer. Men har vært flink å lært min nåværende at smokk kun er til sove brukt. Allerede da hun var 8.mnd begynte vi med dey.

Ja absolutt, mye bedre enn å bruke tommel (som jeg gjorde i mange år) men såklart ikke gå med smokk hele tiden, skal begrenses til soving...

Absolutt, mye lettere å slutte med sjokk enn en tommel

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg ønsker gjerne at dette barnet skal bruke smokk. - for det var ganske kjedelig å bli brukt som smokk for jenten vår ;-) Hun har aldri brukt tommel eller hatt noe sugebehov heller :-)

Skal?.. Med førstemann var ikke det et spørsmål vi kunne avgjøre. Han brukte tommelen, og nekta på alle typer smokk. Det er mye vanskeligere å venne av tommelen enn smokk da man ikke fysisk kan ta den bort. Heldigvis har han skjønt at det er till soving, og nå blir det mindre og mindre brukt. Han er 3år. Om nestemann tar smukken blir jeg evig glad :) Som alt annet, med måte :)

Det spørs hva babyen vil ha. Hun jeg har nå nektet smokk og bruker bare totten. Fordelen er at den finner hun om natta ;) synes det er helt greit med totten jeg.

blir nok smokk her, hvis babyen vil ha det :)

Det vet jeg ikke :o men om ongen ser ut til å ønske det skal jeg gladelig stappe den inn :D

Sent from my iPhone using BV Forum

No mercy! Her blir det tutt ;-)

Vil nok bruke smokk. Med frøkna nå så fikk hun smokk, men etterhvert begrenset vi bruken til sovingen og det fungere kjempe fint

Hehe ja absolutt :)

Både jeg og brødrene mine brukte smokk. Klarte oss vi. ;) så blir nok bruk av det hos oss. Jeg har jo også kjøpt verdens kuleste smokk. Må nesten brife med den igjen. :p ImageUploadedByBV Forum1384199290.185677.jpg

Ungen skal få smokk allerede på sykehuset!
Gutten vår på halvannet år har ikke brukt smokk, flaske eller sutteklut og kosedyr, skulle kun ha ekte vare. Han har hatt lakenskrekk og våkna ofte... Krysser fingrene for en noe mindre aktiv og litt mer kosete sovende baby nå... :p

Ja, men kun ved soving, samme som frøkna nå :)

Håper da virkelig det. Vesla tok smokk og det var deilig. Men etter fylte ett år, skal smokke kun være i sengen.

Hm, ikke tenkt på en gang. De to guttene jeg har har ikke brukt smokk, ei tommelen. Har gått veldig fint med de, vi får se hva neste vil :)

Jeg kommer til å gi smokk dersom h*n vil ha. Min 3,5 åring har egentlig aldri brukt smokk eller kosefille/kosebamse heller ikke tommelen:D

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

kommer helt ann på sugebehove til babyen. Eldste jenta mi brukte verken smokk eller tommel,mens ho minste hadde et ekstremt sugebehov så da var smokken et must :) Og som sakt heller smokk en tommel.

Back
Topp