Skal babyen din bruke smokk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Om det er behov:-)

Smokken ble introdusert allerede på sykehuset med forrige. Ekstremt suttebehov. Men kvittet oss med den på dagen allerede 2 år & 4 mnd gammel.

Gleda vettet av oss til å komme hjem å få testa ut sutt,men etter noen uker med utallige putte inn sutt igjen slutta vi.Startet tilfeldigvis m suttefille etter at han hadde dratt øret til en liten kosekanin mot munnen.Nå tre år etter er kosefilla fremdeles fast innslag i bilen og i senga:)
Satser på å ikke bruke sutt på nestemann heller!

Brukte smokk sist... Vesla hadde blemme på hånden når hun kom ut, fordi hun hadde suttet på håndbakken i magen, enormt suttebehov :P

Velger å se det an, går det fint uten smokk, så blir det ikke smokk :)

Jeg har hatt en som nektet smokk, så jeg skal virkelig (om mulig) prøve enda hardere denne gangen! :)
Selvføgelig deilig å slippe smokkeslutt, men med en gutt med et STORT suttebehov, mye magesmerter og urolig i kroppen hadde det vært skikkelig godt å kunne få litt hjelp av en smokk! :)

Jaaaa! Vil ikke bli brukt som smokk igjen! Med Kommende storesøster ga jeg meg etter 1 dag :p Hun hadde så enormt stort suttebehov!

Sent from my iPhone using BV Forum

Frøkna vår begynte med smokk når hun var to uker gammel for da kom kolikken. Smokken var til god trøst for henne - og oss. Denne gangen kommer vi til å se det an. Om det er stort sugebehov eller vi får nok en kolikk-unge *grøssoggru* er vi ikke fremmede for å gi smokk, men om det går greit uten så er det også fint.

Brukte ikkje smokk, lisja ville ikkje ha det! og etter å bruke sikkert 1000 kr i forskjellige typer ga vi opp;) Ulempe for oss er at ho ikkje ha nåke å roe seg ned med når ho skal sove osv. har ikkje et spesielt kosedyr heller. Så prøver nokk ikkje med neste, kun om det blir et stort behov :)

Ja vil h*n ha smokk så blir det det orker ikke bli brukt som smokk igjen :p

Prøvde utallige ganger me mine 2 gutter å få dem til å ta sutten .. Etter 3 mnd ga vi opp, prøver nok i gjen me 3 mann :):) ser for meg det må være en god trøst av og til ;)

Om den vil!

Storesøster her brukte smokk, første året hadde hun fri tilgang, men mot slutten av året begrenset vi mer og mer. Etter det fikk hun da hun skulle sove både på dagen og natten, og mens vi kjørte lengre bilturer :) I sommer nærmet hun seg 3 år, og vi dro da til Kristiansand og ga bort smokken til Kaptein Sabeltann :D

Lillebror ville ikke ha smokk, han tok den litt nå og da som ørliten, men jeg ga opp, gadd ikke å jobbe med å prøve å få han til å ta den mer! Så han har en bamseklutt han koser med istedet :)

Har brukt smokk på de 2 andre, så dersom sugebehovet er der og babyen ikke tar fingrene og sutter på dem, så blir det smokke. Jeg nekter at puppene mine skal være suttekluten demmes, det skjedde med min førstefødte, og jeg ble himla sår. Med nr 2 var puppen mat og fikk ikke ligge ekstra på, slik som de mente jeg skulle gjøre første gangen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp