Skal babyen bruke smokk?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
D

Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.

Guest
Babyen gråter og du er trøtt. Det kan da være fristende å dytte smokken i munnen på babyen. Men er det lurt? Her er fordelene og ulempene ved bruk av smokk.

Les mer her!

Jeg er for og bruke smokk,såfremt babyen vil ta den da. Ikke alle som vil ..

Merker at jeg ikke har satt meg helt inn i akkurat dette.. og har liten formening om det :-S Må lese mer om smokk ;-) hihi!

Har brukt det til de andre to, men kun til soving, aldri i våkentid. Synes det kan være praktisk og greit, så om han vil får han nok :)

ja hvis baby vil ta den :-) Gutten bruker også og jeg tenker at det er lettere å avvenne smokk enn fingere som jo er en stor sjanse for at de tar om de ikke bruker smokk.

Har brukt det til begge mine så viss babyen vil ha det, så kommer jeg til å gi :)

Min første fikk smokk etter 2 uker. Det var redningen. Ikke noe problem å amme i tillegg. Grudde meg lenge til smokkeslutt, men det gikk overraskende bra det også. Så lillebaby skal få tilbud om smokk hvis det blir nødvendig.

Det er noe jeg føler jeg må se ann når den tid kommer egentlig :p først og fremst se om jeg klarer og amme denne gangen. Jenta mi hadde et enormt sugebehov, klarte ikke sove uten en finger i munnen ihverfall, så hun fikk smokk etterhvert :) bruker det kun når hun sover nå.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har egentlig ikke satt meg inn skikkelig på det med smokk, men sønnen min fikk den for hans lille tante som var da bare 7 år syntes det er så søtt at babyen får smokk:) Så hun fikk han ti å bruke den;) men han ville ikke ha mer når han var 3 mnd.

De andre to brukte smokk så denne komme åsså til å få tilbudet ;-)
Lettere me smokkeslutt enn tommelslutt!

Gjett om! Her stappa jeg den inn allerede på sykehuset, til jm forundring ;) Det blir jeg nok ikke å gjøre denne gangen. Jeg VIL at lille skal bruke smokk. Den fungerer SÅ godt som trøst. Joda, man må få igang ammingen, men smokken er så god å ha senere når gråt ikke stort sett betyr sult.

Min brukte litt smokk frem til 3 måneder, da var det ikke snakk om ;) Han kom derimot dragene med en i munnen som han fant i en skuff like før tre årsdagen sin :p Hehehe... Men ja baby skal få bruke smokk om den vil.. Savnet å kunne bruke den som litt trøst når sønnen min var liten.

Back
Topp