Skal baby sjekkes av fysioterapeut?

detnyenicket

Gift med forumet
Sist fikk vi en sjekk på en av de første kontrollene, mener jeg (6 uker eller 2-3mnd?)
Denne gangen har hun ikke blitt undersøkt... Så da lurer jeg på om de skal bli sjekket, eller om det bare har vært ekstratilbud før? Mener faktisk på at det var flere undersøkelser med størsten...

Amorosa skrev:
Er vel kun hvis lege/helsesøster mener det er behov for det?

Vi var på gruppetime med fysioterapaut på helsestasjonen med mini, hun er født i 2010. Det var rutine den gangen hvertfall. Men helsestasjonen har hvertfall fysioterapaut, så om dere ike har vært, og vil, så er det jo bare å spørre så får dere nok en time!

|Frosken| skrev:
Vi var på gruppetime med fysioterapaut på helsestasjonen med mini, hun er født i 2010. Det var rutine den gangen hvertfall. Men helsestasjonen har hvertfall fysioterapaut, så om dere ike har vært, og vil, så er det jo bare å spørre så får dere nok en time!

Det varierer nok fra helsestasjon til helsestasjon. Jeg har også en født i 2010,og var ikke på noe slik gruppetime eller obligatorisk møte med fysioterapeut (ingen andre i barselgruppa heller, for vi snakket om nettopp det husker jeg). Nå skal det sies at vi gikk til fysioterapeut, men det var etter at vi tilbragte 4 uker på nyfødtintensiven, og legene mente det var behov for oppfølging av fysio. De andre jeg kjenner som har gått til det, har hatt et behov som de selv, lege eller helsesøster har oppdaget etterhvert, og da fått time via helsestasjonen.

Her hadde vi gruppetime hos fysio ved ca 2 mnd. Det er uner 1 mnd siden.

Ok. Har snakka med naboen nå, som er fysioterapeut (i kommunen her) og vi skulle egentlig ha vært, men har nok havna mellom noen stoler i en overgang her. Hun sjekka henne da, og fant ut at hun har vondt i nakken. Derfor hun har vært så anspent og strevd så, stakkar. Men nå vet vi i alle fall, og klarer forhåpentligvis å fikse det:)

Der vi bodde da barna var babyer var det gruppetime med fysio ved 4 mnd, og veldig lav terskel for å få komme tidligere dersom det var noe.

Back
Topp