Skal alle på tidlig ultralyd før den vanlige i uke 18 ca?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_i_2020
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_i_2020

Guest
Hvor mange av dere har bestilt ultralyd før ordinær/vanlig ultralyd? :)

Jeg har hatt 3 - men alle via sykehus pga blødning samt at dette er ivf, og da skal man ha tidlig UL :)

hadde mange med nr 2 - men da også pga ivf og mange SA i forkant

med nr 1 var det ikke noe grunn til bekymring så da hadde vi bare OUL :)

I første svangerskap skulle jeg bare ha OUL. Da hadde jeg MA. Hvert svangerskap siden har jeg hatt en TUL i uke 12/13

Privat TUL forrige mandag. Var da 12+5

Forrige svangerskap (første) hadde jeg privat TUL uke 7 og 12 + 3D i uke 27.

Ikke et must, men synes det er greit med en ultralyd før OUL bare for å bekrefte at det er liv og Evt hvor mange foster

Jeg er førstegangs og hadde en TUL i uke 8 samt uke 13 :). Synes også det er greit å få bekreftet hvor mange foster, liv og organer før den ordinere ultralyden.

Jeg har også hatt i uke 7 og 12. Mannen har også veldig lyst på en til før jul for å vite kjønn. Vår OUL er ikke før på nyåret.

Hadde en TUL i uke 6 bare for å se etter liv. Ellers blir det ordinære neste. Men kommet nok til å ha flere etter det pga tidligere komplikasjoner med de 2 første .

Godt spørsmål!

Jeg var på tul i uke 13.
Var i tvil på om jeg trengte det, følte meg trygg. Så vurderte å avbestille, men vi fikk lyst å ha timen. Jeg synes det er greit å se at det utvikler seg riktig og at alt, foreløpig, så ut til å være bra.
Og det var en utrolig følelse å se den lille krabaten sprelle rundt. Vi dro derifra i lykkerus og var fornøyd med at vi hadde vært der.

Jeg spurte venninnene mine, og de fleste har ikke hatt tul før ordinær ultralyd.

Jeg er førstegangs og hadde en TUL i uke 8 samt uke 13 :). Synes også det er greit å få bekreftet hvor mange foster, liv og organer før den ordinere ultralyden.

Jeg lurer også på om alt er som det skal være med organer osv. Tror jeg har lyst på en tidlig ultralyd men kjæresten min vil vente til den vanlige :)

Hadde en tul i uke 10, så har legen min ultralyd å får se hver gang jeg er der :-)

Siden jeg har større risiko for abort så har vi vært på TUL.

Hatt 3 til nå, siste i uke 10. de to første pga at jeg var under oppfølging pga PCOS og den siste pga høyt blodtrykk allerede, og preeklamsi forrige svangerskap. Har fått OUL i midten av desember, så tror ikke det blir flere før da.

Har hatt tul i veke 12 i begge svangerskap. Me hadde begge lyst til å sjå at det stod bra til før det hadde gått for lang tid, men samtidig vente til den mest risikable tida var over.

Jeg er førstegangs og generelt bekymret, så var på en tidlig ultralyd i uke 8 og vurderer å bestille en til nå i neste uke. Da er jeg i uke 14+:happy:

Var i uke 7 fordi jeg var usikker på svangerskapslengden. Så skal jeg privat ved ca uke 13 for å sjekke for sykdommer.

Komplikasjoner etter ultralyd?
Ikke pga ultralyd, men mine komplikasjoner var av blødninger av litt morkakeløsning og foranliggende morkake med de 2 første. Så jeg vil ha ekstra oppfølging nå i håp om å unngå komplikasjoner denne gangen. Ønsket gjerne et problemfritt svangerskap :happy:

Back
Topp