Skal ALDRI....

may b

Glad i forumet
Leste på VG sine nettsider idag at lavt blodsukker kan være en av årsakene til krybbedød, og nederst på artikkelen var det link til en annen om at samsoving på sofaen også kunne føre til krybbedød. [:o] Det har vi gjort flere ganger både jeg og sambo, det er jo så kos og sovemedisin de luxe og ha babyen på brystet.....men ALDRI mer......... tar ikke sjansen på det. Bare grøsser og får hetta ved tanken på at minsten ikke skal våkne igjen. [&o][:(][:'(][:o]

Det er vel greit å være på den sikre siden, ja. [;)] Men for å roe samvittigheten din, så dreier de dødsfallene seg stort sett om når barnet ligger mellom den voksne og sofaryggen, slik at det blir veldig trangt og varmt for den lille. (I alle fall de tilfellene jeg har lest om i forbindelse med studiet.) Så jeg tror nok ikke dere har utsatt Mathias for noen fare ved å ha ham på brystet. [;)] Og det er jo veldig koselig, da! [:)]

Forøvrig er samsoving verst når mor og/eller far røyker... Så er det også nevnt. liksom! [:D]

ORIGINAL: Tusull

Åhh det hender nå at sebastian sover med meg i senga.. Tar det litt med ro jeg.. Skulle vi levd etter alt det de finner ut, hadde vi ikke hatt det mye kos.[&:][;)]
De har hatt MANGE teorier oppigjennom åra, heldigvis tilbakeviser de mange av teoriene!! Må jo kunne leve vi også, uten å ha dårlig samvittighet for det ene og det andre..[&o]
Men klart, er jo ikke nødvendig å stadig utsette seg for risk heller [:D]

Signerer denne......[;)]

Tror det er ganske delte meninger om akkurat det der.. Men greit å være forsiktig [;)]

eg og sanbo har hver sitt søsken som dø av krybbedød. men Oliver sover med meg i senga etter første måltid på nattå. eg kan ikke bli hysterisk av den grunn. Tror at me skal ta alt med måte. Så må me huska at det er over 20 år siden krybbedød var på "topp"

Back
Topp