skadet tann??

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Idag så klarte snuppa å falle så hun slo munnen sin[:(]
de to tennene nede "kuttet" litt opp tannkjøttet oppe, og nå til kvelden så jeg at hele området hvor neste fremtann kommer er blitt blålig..

Noen som vet om det skadet tannen som ligger på lur siden det ble blålig, eller om det kan være blodkar som er sprukket?
(Området er selvfølgelig ømt, men hun har spist og tygd fornøyd i etterkant)

Off, verdens dårligste samvittighet for at jeg ikke fulgte med 100% akkurat da!![:(][:(]

Tror det er helt normalt at tannen blir blålig hvis den får slag på seg. Skjedde det samme med sønnen til min eks engang og, tok ikke skade tannen som kom bak ihvertfall.

Jeg løp i sofaen da jeg var liten, stupte med fortenna først i ett trebord. Slo tenna opp i tannkjøttet igjen, de kom ut igjen, like fine.

Utrolig hva dem tåler!

Trenger vel ikke si jeg slet en stund med hoven kjeft og lite mat fikk komme inn i min munn. Tante som var barnevakt da jeg tryna, hadde verdens dårligste samvittighet og etter noen dager uten mat, lurte hun på om vi skulle på bensinstasjonen og kjøpe godteri. Helt overlykkelig over at jeg sa ja og ville ha både det ene og det andre. Vel hjemme igjen delte jeg ut alt sammen til dem som var på besøk[:D].

det heter pulpablødning (ilderen min hadde det) og er en blåflekk på tanna liksom.
ikke farlig, lite og gjøre med, har ingen ting å si for den neste tanna men er du veldig usikker tar du kontakt med tannlegen[:)]

ORIGINAL: Linda_22

det heter pulpablødning (ilderen min hadde det) og er en blåflekk på tanna liksom.
ikke farlig, lite og gjøre med, har ingen ting å si for den neste tanna men er du veldig usikker tar du kontakt med tannlegen[:)]

Viser ikke noe på den fortannen hun har fått! Hun har bare fått en fortann foreløpig, og det er den plassen hvor den andre fortann skal komme etterhvert hun er blålig.

aaaaa....*missforsto* men da går det HELT sikkert bra![:)] er vel bare en blåflekk, men som sagt, er du veldig usikker kan du jo ta kontakt med legen, helsesøstra eller tannlegen[:)]

åssen har det gått med snuppa? håper alt gikk fort over og er fint nå!

ORIGINAL: Cilie#

jo nå går det bra[:)]
alle tenner er fremdeles faste, hun var blålig to dager på tannkjøttet, så forsvant det! De to hakkene fra nede-tennene er også forsvunnet! Så da gikk det heldigvis bra denne gangen[:)]

ORIGINAL: Goldy

ORIGINAL: Cilie#

jo nå går det bra[:)]
alle tenner er fremdeles faste, hun var blålig to dager på tannkjøttet, så forsvant det! De to hakkene fra nede-tennene er også forsvunnet! Så da gikk det heldigvis bra denne gangen[:)]

godt å høre! [:)]

Back
Topp