Skadet øye

lykkelita*

Forumet er livet
I morges, rundt elleve tiden klarte Thorbjørn å kjøre fingern sin inn i øyet mitt. Jeg er sikker på at han laget en rift på det! Jeg har ligget inne på rommet i mørket i hele dag, det renner og svir, gjør kjempe vondt å være i lys, har tatt på meg solbrillene nå og det går litt bedre enn i morges, væsker ikke like mye. Det svir fortsatt og kjennes ut som at jeg har verdens største øyenvipp i øyet, har sjekket og det er ingenting der, må nok bare være en rift... Sambo vil at jeg drar til legevakten, jeg vet ikke helt, liker ikke å dra for småting. Hva ville dere gjort?[&:]

Jeg ville dratt på legevakt eller øyelege på øyeblikket. Man skal aldri tulle med øyne... det er noe av det viktigste man har.

ORIGINAL: lykkelita*

Men da må jeg jo først bestille time hos fastlege, for så og bli henvist til øyelege?

Tror ikke det. Men det fins jo øyeleger på sykehuset også? om det er alvorlig.
Og det kan vel legen på sykehuset også vurdere, om det må gjøres noe med NÅ eller om det kan vente.

Ellers står det vel øyeleger i gulesider kanskje?
Jeg fant ihvertfall noen ved å søke i min by.

ORIGINAL: TonjeJenta

Men da må jeg jo først bestille time hos fastlege, for så og bli henvist til øyelege?

Og det kan vel legen på sykehuset også vurdere, om det må gjøres noe med NÅ eller om det kan vente.

Åja, jeg trodde at man alltid måtte dra til fastlege først uansett hva det gjaldt, så fremst det ikke var noe akutt da...
Er vel ingen øyeleger som ahr åpent så sent uansett? Og med ledige timer i dag... Det tviler jeg for. Kanskje jeg drar til legevakta om et par timer om det ikke gir seg, tror ikke det er noe alvorlig.

Åja, jeg trodde at man alltid måtte dra til fastlege først uansett hva det gjaldt, så fremst det ikke var noe akutt da...
Er vel ingen øyeleger som ahr åpent så sent uansett? Og med ledige timer i dag... Det tviler jeg for. Kanskje jeg drar til legevakta om et par timer om det ikke gir seg, tror ikke det er noe alvorlig.

Man kan normalt aldri se øyeskade med det blotte øyet.

Har jobbet som vet.assistent hos en øyespesialist.. og øyer er øyer samme hva slags vesen det sitter på. Og der ble alt tatt like alvorlig, og alt måtte undersøkes og sees på før man kunne si noe. Da man ikke kunne se noe selv fra eller til.

Men masse lykke til, tipper som deg at det ikke er noe alvorlig [;)], men man kan jo aldri vite helt sikkert.

Man kan normalt aldri se øyeskade med det blotte øyet.

Har jobbet som vet.assistent hos en øyespesialist.. og øyer er øyer samme hva slags vesen det sitter på. Og der ble alt tatt like alvorlig, og alt måtte undersøkes og sees på før man kunne si noe. Da man ikke kunne se noe selv fra eller til.

Men masse lykke til, tipper som deg at det ikke er noe alvorlig [;)], men man kan jo aldri vite helt sikkert.

Takk skal du ha[:)] Blir vel en tur ned på legevakta!

Back
Topp