skader på tenner..

lctj

Glad i forumet
har en 7åring som ramla og skada munnen stygt da ho var ca 1.5 år. 
masse mnd med betennelser og løse tenner..de vurderte å fjærne tennerne.

nå har di nye kommet med store skader i emaljen.

noen som har erfaring med dette og kan si noe?

Hva sier tannlegen da? Regner med hun har vært der. Vanskelig å si noe uten å vite hva det egentlig er snakk om. 

skader i emaljen..

Store synlige merker fra sammenstøtet mellom melketenner og de nye tennene.

Vet vi må vente til tennene er vokst helt ut før vi kan få gjort noe og tannlegen mente det mest sannsynlig vil være skader på tennene som kommer ved siden av også.

Noen som har fått rettet opp i sånne skader?
Hvordan blei resultatet?

Jeg har "flekker" på mine tenner grunnet fall og støt i barndommen. Man ser sånne pigmentflekker eller hva jeg skal kalle det der melketanna butta i den permanente. 

Tannlegen min sier at det er lite poeng å rette på de skadene. Tannen er, i mitt tilfelle, ikke svekket, det er bare en form for "arr" på emalje. Ikke så veldig pent nei. Tannlegen sa at nå de retta på det så filte de bort den biten og la på nytt utenpå. Dette måtte byttes innimellom fordi det setter seg møkk og gugg inni skjøten. 

Labambie skrev:
Jeg har "flekker" på mine tenner grunnet fall og støt i barndommen. Man ser sånne pigmentflekker eller hva jeg skal kalle det der melketanna butta i den permanente. 

Tannlegen min sier at det er lite poeng å rette på de skadene. Tannen er, i mitt tilfelle, ikke svekket, det er bare en form for "arr" på emalje. Ikke så veldig pent nei. Tannlegen sa at nå de retta på det så filte de bort den biten og la på nytt utenpå. Dette måtte byttes innimellom fordi det setter seg møkk og gugg inni skjøten. 

Ok..
Var mannen min som var med ho til tannlegen..ikke så enkelt å få gjenfortalt fra han ;)
Er jo langt fra hele tanna som har kommet ut ennå, men det vi ser..det ser ille ut. er mer enn bare pigmentflekk i fortennene

Back
Topp