Skadelig med TV?

lillefixen

Gift med forumet
Moren min mener hun har hørt at små barn (dvs. babyer) kan ta skade av å se på TV, og i verste fall få epilepsianfall??

Vi har fått en DVD i en bokklubb med tegnefilm om musen Molly.. laget for helt små barn, veldig sånn enkle tegninger med klare farger og koselig musikk.. Kan det være skadelig å la Jonas se på dette i 5-10 minutter?
Nå tenker jeg altså å plassere ham i vippestolen foran TV-en en liten stund så jeg får kledd meg og smørt meg mat om morgenen.. Hadde vært så herlig å slippe å gå rundt sulten i pysjen i flere timer fordi Jonas er sutrete..
Jeg er egentlig litt anti det å bruke TV-en som barnevakt... men det er jo litt greit at jeg får i meg mat og sånt..
Hva tror dere?

VÆR ÆRLIGE [;)]

Jeg tror ikke det er skadelig å la dem se tv litt, bare de ikke blir sittende der i evigheter. Tror ikke det er skadelig å se mye heller, men de vil jo da bli passive og kanskje overstimulert. Sliter sikkert på øyne og hodet dems...

ORIGINAL: delfie

Jeg tror ikke det er skadelig å la dem se tv litt, bare de ikke blir sittende der i evigheter. Tror ikke det er skadelig å se mye heller, men de vil jo da bli passive og kanskje overstimulert. Sliter sikkert på øyne og hodet dems...

Tror det samme, litt er ok, men ikke hele tiden

det med eplepsianfall har jeg lest på et xbox spill sambo kjøpte.
tror det er når det er masse farger som går veldig fort og virrete.... hvis du skjønte hva jeg mente.
men at de ser litt på tv tror jeg ikke gjør noe. iallefall ikke så lite som du snakker om... men dette er jo bare hva jeg tror.
og synes ikke du skal tenke på det, må jo få stelt deg og tatt deg noe mat.
her ser vi ganske mye på tv...

håper virkelig ikke at det er skadelig!
markus elsker å se på tv! han blir helt rolig å følger meg.
han kan sitte rolig i stolen sin å se en hel film sammen med oss[8D]

her ser markus cæsar på pappa sitt fang:

ORIGINAL: shiby

håper virkelig ikke at det er skadelig!
markus elsker å se på tv! han blir helt rolig å følger meg.
han kan sitte rolig i stolen sin å se en hel film sammen med oss[8D]

her ser markus cæsar på pappa sitt fang:

he he... cæsar er populært her også[8D]

Så kult bilde Shiby[:D]

har ei vennine som lot jenta se på mtv da hun var baby, hun er 10 nå og har ingen skade fått..! >(jeg ville ikke satt på mtv,har tenkt akkurat som din mor.. redd for det ja. tegnefilmer og barnetv ok hos oss[8D]

Har hørt ja at det er farlig for små barn og se på tv,men Linnea ligger forran tv'en hun og synes det er helt topp og se på tv.

Må jo ta alt med måte da,Linnea ligger jo ikke og ser på tv flere timer om dagen liksom..

http://www.dinside.no/php/art.php?id=495349

Celine ser på tv hun å... Hadde hun ikke hatt hals hadde hodet gått rundt når jeg setter henne med ryggen til tv.
Men jeg merker at hu er mer opptatt av å kikke når det er masse farger, ellers er det ikke så spennende.

På morgene etter hu har fått frokost, sitter hun i vippestolen å ser god morgen norge mens jeg lager meg frokost [:D]

Ingrid sitter noen ganger foran tv når jeg skal få gjort noe å favoritt programme er american hot road på discovery! hehe![:)]

Er nok ikke noe farlig med Molly Mus i 10 min [;)]

Men personlig så vil jeg heller at Leon skal ligge å leke eller slappe av mens når jeg driver med andre ting. Føler at det er mer riktig stimulering i forhold til aldren liksom... Merker jo at han blir helt apatisk og hypnotisert hvis tv`n står på. Vi må skru den av vi, når han er våken. Ellers er det nesten umulig å få kontakt med han, hehe. Lille tv-slaven... [:D]

ORIGINAL: Lillepusen

Men personlig så vil jeg heller at Leon skal ligge å leke eller slappe av mens når jeg driver med andre ting. Føler at det er mer riktig stimulering i forhold til aldren liksom... Merker jo at han blir helt apatisk og hypnotisert hvis tv`n står på. Vi må skru den av vi, når han er våken. Ellers er det nesten umulig å få kontakt med han, hehe. Lille tv-slaven... [:D]

Hehehe, ligge og leke eller slappe av, ja, hadde det vært mulig så hadde vi ikke trengt verken vippestolen eller TV-en [:D]
Vi er dessverre ikke av de heldige som har en baby som kan ligge på gulvet og leke for seg selv [8|]

Tror jaggu jeg skal søke opp litt info om akkurat det jeg... Vi har en Pat-film som er veldig stas..men det er musikken som fenger mest da..[:D]  Og IDOL...[8D]

ORIGINAL: MOVED: lillefix *

Han er glad i Postman Pat han ungen din, Biffen [:D]

Ja,gjett om æ...hehe... og nå har ho mor endelig lært seg Pat-sangen vettu...[:D]  *biffen liker å finne på egne ord*

ORIGINAL: pillefix:

ORIGINAL: Lillepusen

Hehehe, ligge og leke eller slappe av, ja, hadde det vært mulig så hadde vi ikke trengt verken vippestolen eller TV-en [:D]
Vi er dessverre ikke av de heldige som har en baby som kan ligge på gulvet og leke for seg selv [8|]

Ok... da hadde jeg ikke vært i tvil! [;)] Da hadde det blitt en liten stund med Molly og gjengen mens jeg dusja/spiste, gitt!!! [:D]

Alle mine unger har sett på TV fra de var små og ingen har tatt skade av det... [:)]

Men det er jo bare snakk om alt fra 5 minutter til max en halv time av gangen, og ikke for nærme TV'n. akkurat det tror jeg er viktig for at de ikke skal bli "gærne" i øya eller få vondt i hodet.... [8|] (vi har en svær flatskjerm på veggen da...)

Men jeg er selvfølgelig enig med Lillepusen i at han helst bør leke eller slappe av. Og noen ganger går det helt fint. Men med 4 unger i hus, så er det enkelte ting som må gjøres AKKURAT DER OG DA, og da blir det til at Niklas må noen minutter forann TV'n hvis han er grinete [:)]

Back
Topp