Skade på tenner?

PetiteMoi

Glad i forumet
Lille er 13 måneder å etter barnehagen i dag skulle hun krype raskt mot døra når pappaen kom hjem. Hun var ikke helt med så klarte å falle og slå munnen med tutten i. Begynte å blø masse og det ser ut som om det er blod på fremtanna oppe og tann nr 2 nede.

jeg skal ringe kommunetannlegen i morgen men noen som vet hva som skjer videre? Må hun inn på kontroll? Eller blir det bare registrert? Eller overdriver jeg?
 
Det blør MYE når det blør i munnen. Mest sannsynlig gjør de ingenting, men en telefon kan være lurt likevel for at du skal slappe mer av
 
Veldig greit å få registrert skaden i tilfelle det blir noe tull senere. Gjorde det med eldste her da han falt med ansiktet rett i bakken så ene fortanna løsnet litt. Skjedde også i barnehagen
 
Vi var hos tannlegen på tirsdags morgen. Jeg klarte ikke å legge tankene fra meg. Alt så bra ut, men mini er ikke glad i å åpne munnen så tannlegen fikk seg et godt lite bitt på den ene fingen. Nå var vi inne igjen i dag bare for å se, å nå kan denne mammaen puste lettet ut. Alt ser ut til å være bra.
 
Jenta vår på 2 tryna i trappa i oppgangen vår tidligere i år og brakk av en bit av den ene fortanna. Ringte tannlegen med det samme og de ville ha henne inn umiddelbart. Tanna var slått litt løs, så hun skal på kontroll jevnlig det kommende året for å følge med på at den gror fast igjen. Tannlegen var veldig opptatt av å finne ut om den var blitt slått inn, om det var skade på rota eller tanna som ligger under, men alt så fint ut.

Hvordan gikk det med dere? Måtte dere på kontroll?
 
Back
Topp