skade på foster??

kjærsti

Glad i forumet
hei. er i 2-trimester og har nettopp hadd nyrestein og pga store smerter ble jeg lagt inn på fødeavd. i 3 dager. der ga de meg voltaren i stikkpilleform. når jeg kom hjem leste jeg på nettet at voltaren ikke skal brukes av gravide med fare for påvirkning på fosteret.. jeg fikk ca 3 doser om dagen i 3 døgn..
hvorfor bruker de medisin som er påvist å være farlig for gravide?? syns det er ganske sykt.. men men.. gjort er gjort å spist er spist.. håper bare at alt går bra..
 
Kan det være forskjell på stikkpille og vanlige Voltaren tabl. tro?? Rart de ikke har oversikt over slikt på sykehuset? Ville ringt å spurt jeg, så slipper du å bekymre deg for det[8|]
 
oj, jeg hadde ringt til legen å hørt.
jeg skulle få voltaren, men fikk det ikke alikevel for jeg var gravid. men det var i sprøyte form da.
 
skulle ikke tro det er forskjell, det er samme virke stoffene i tablett og stikk pille, den eneste forskjellen tror jeg er at i stikkpille form så virker det fortere tror jeg, for tarmen suger opp stoffene fortere enn når du tar det i tabl. form.


ORIGINAL: løven

Kan det være forskjell på stikkpille og vanlige Voltaren tabl. tro?? Rart de ikke har oversikt over slikt på sykehuset? Ville ringt å spurt jeg, så slipper du å bekymre deg for det[8|]
 
tror nok ikke du skal bekymre deg,for jeg tror det skal bra store doser over legngretid for at det skal skade. Svigersøsteren min var i narkose og oppererte,spiste masse sterke smertestillende,for så å finne ut at hun var gravid i uke 16... Hun fikk ei frisk nydelig lita jente!
 
For fjorten dager siden var jeg innlagt på sykehuset en uke pga nyrestein med ganske intense smerter, jeg tok kun tre tabletter på hele uken og det var pinex vorte. Jeg bestemmte selv hvor mye smertestillende jeg ville ta og jeg sa klart i fra om at jeg kun ville ha pinex og ikke noe sterkere.
De på sykehuset syns jeg var litt hysterisk og sa gang på gang at de ikke skulle gi meg noe som var skadelig for babyen, men jeg stoler ikke på noen andre når det gjelder slikt...
 
tror hun mener selve voltarenèn, Voltaren er ikke bra når du er gravid.



ORIGINAL: princess83

hei..jeg tror ikke stikkpiller er så farlig når du er gravid..de smelter jo oppi der[:D] tror det er farlig for barnet hvis man svelger piller..men ring å hør for sikkerhetsskyld..
ORIGINAL: kjærsti

hei. er i 2-trimester og har nettopp hadd nyrestein og pga store smerter ble jeg lagt inn på fødeavd. i 3 dager. der ga de meg voltaren i stikkpilleform. når jeg kom hjem leste jeg på nettet at voltaren ikke skal brukes av gravide med fare for påvirkning på fosteret.. jeg fikk ca 3 doser om dagen i 3 døgn..
hvorfor bruker de medisin som er påvist å være farlig for gravide?? syns det er ganske sykt.. men men.. gjort er gjort å spist er spist.. håper bare at alt går bra..

 
Back
Topp