Skade på bil

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Husverten vår (vi leier sokkelleilighet) har singel på uteområdet sitt som det er meningen det skal komme belegningsstein på så vidt vi har forstått. Dette drøyer veldig med å komme da han skal gjøre det selv og har pratet om dette i 1.5 år nå (så lenge vi har bodd her). I høst satte han opp en kant i skille mellom eiendommen sin og gaten samt ca 1.5 m på toppen fra trappeoppgangen til leiligheten vår der hvor jeg går opp og ned med vognen når jeg skal ut på tur. Pga singelen så blir kanten som skiller eiendommen fra veien litt høy og det skraper borti understellet på bilen min. Nå er beskyttelsen (av vidt jeg forsto på gubben) til eksosen løsnet og må fikses. I tillegg er jeg på nær nippet til å ødelegge hjulene på vognen når jeg spesielt skal inn igjen fordi kanten mot trappen er så høy at når jeg skal over så kommer jeg ikke over med bakhjulene uten omtrent å ødelegge forhjulene.

Noen som vet hvilke rettigheter vi har på skader på bil og evt vogn som kommer som følge av noe husverten har laget til ifm uteområdet? De har selv ikke flyttet inn inn i sin del og har ikke vært her på nærmere 5 måneder nå. Ikke lett å få tak i på tlf heller. Han skulle f.eks komme å fikse noe i leiligheten her helgen for 3 uker siden og vi har enda ikke sett eller hørt noe fra han

Har vell ingen rettigheter mtp at trille vogna over og kjører der med bilen selv. Sjønner det er surt. Men blir for dumt og kreve erstatning for noe dere gjør selv. Greit at kanten er stygg men det er ingen tvang og kjøre der vell? Kan heller be han ordne den en at han skal erstatte dekk.

Du er jo selv ansvarlig for å ikke kjøre over noe som kan skade bilen eller vogna.

Gi beskjed om at kanten er for høy

Du er jo selv ansvarlig for å ikke kjøre over noe som kan skade bilen eller vogna.

Gi beskjed om at kanten er for høy
Har gitt beskjed men han gjør ikke noe med det. Og eneste plassen vi kan parkere også uten at vi står midt i gaten og er til hinder for andre biler (går da ikke an å passere). Også eneste mulighet for å få opp vognen

Seriøst? Skal du kreve erstatning for en barnevogn? Finn et par planker da ;) til bilen og vogna..

Sent from my iPhone using BV Forum

Seriøst? Skal du kreve erstatning for en barnevogn? Finn et par planker da ;) til bilen og vogna..

Sent from my iPhone using BV Forum
Jepp.
Aldri hørt om en vogn som har hjul ikke tåler å kjøre over kanter. Uansett så kjører man jo ikke vogna rett i en kant, man vipper og løfter to og to hjul over.

Har gitt beskjed men han gjør ikke noe med det. Og eneste plassen vi kan parkere også uten at vi står midt i gaten og er til hinder for andre biler (går da ikke an å passere). Også eneste mulighet for å få opp vognen
Har du i kontrakten at dere har parkeringsplass? Hvor kjører han inn bilen sin?

Du har faktisk ansvar å påse sånn ikke skjer selv, tenker ikke huseier har ansvar for du ødela din bil

.

Viss dere har parkeringsplass i kontrakt kan du faktisk ha noen igjen for det. For utleier skal stå for at alt fungere. Men viss det står i kontrakten så spør en advokat om rettigheten dine;) frirettshjelp eller om du er medlem av LO er slike spørsmål gratis:)

Vogna derimot er ditt problem:/

Back
Topp