Skabb

..spireliten..

Forumet er livet
Noen som kan fortelle meg litt om det?
Ble hengt opp lapp i barnehagen for 14 dager siden. Personalet hadde da veldig lite info selv. Ikke annet en at det ser ut som utslett og at barnet kan gå i barnehagen dagen etter behandling.
Vi reiste på ferie, og ting har eskalert. Naboen sin jente har fått det. Og hun sier at hele barnehagen burde blitt behandlet.
Veldig smittsomt.

Bør jeg sende jentungen min i barnehagen i morgen? Noen forhåndsregler vi bør ta?

Min eldste fikk skabb ca i januar[emoji4] vi tror han ble smittet gjennom pappaen si som var på besøk i et hus der jenta hadde skabb. Han var ikke fysisk i kontakt med henne, så det er veldig smittsomt ja[emoji13]
Vi gjennomførte behandling hele familien, vasket og fryste dyner, puter, håndklær, klær og sofatrekk[emoji4] gutten gikk på skolen som vanlig etter oppstart av behandling.
Skabben lever kun noen dager om den ikke kommer i kontakt med hud.
Jeg hadde nok sendt i barnehagen[emoji4] passe på så barnas klær ikke blir forvekslet er nok lurt.

Synest det er litt små ekkelt jeg. Og barnehagen sier at de ikke kommer til å gjøre noen tiltak siden det er kontakt smitte. Tenker å si til jenta mi at hun ikke skal bruke utkledningskjolene i hvert fall.

Synest det er litt små ekkelt jeg. Og barnehagen sier at de ikke kommer til å gjøre noen tiltak siden det er kontakt smitte. Tenker å si til jenta mi at hun ikke skal bruke utkledningskjolene i hvert fall.

Synes det er ille ekkelt selv[emoji13] men det er visst veldig vanlig med slike utbrudd sa hudlegen..
Utkledningskjolene ville jeg latt være ja[emoji4]

Back
Topp