Skøyter til treåring

Sonja Borge

Gift med forumet
Jenta vår på 3,5 år ønsker seg skøyter til jul.

Jeg er usikker på om det er for tidlig, eller på om hun kan begynne med det til vinteren.

Har dere noen erfaring med så små barn og skøyter?

Hva slags type skøyter er best for et sånt lite knøtt å lære på? Har man gått bort fra slike støtteskøyter som vi hadde da vi var små?

Jeg dytter. Noen som vet?

Sonja Borge skrev:

XXL har noen skøyter med "støtte"

Gulljentå_mi skrev:

Sonja Borge skrev:

XXL har noen skøyter med "støtte"

Gå innom å hør me de. De pleier å ha peiling på slikt

Elisabeth ! skrev:
Gutten fikk skøyter sist vinter, da var han 2,5. Kjøpte hockeyskøyter til ham :) Han syns det var kjempegøy, men mye er nok glemt når isen kommer nå tenker jeg.

Lærte han å stå rett på hockeyskøyter med en gang? Hva gjorde dere i starten før han lærte å stå?

Mini går på skøyter. Han er litt pysete enda, men går kjempefint når han tør å prøve skikkelig. Han går to ganger i uka og synes det er kjempestas. Spør hver dag om vi skal gå på skøyter. Nå er han oppvokst i en ishall og alle han ser opp til går på skøyter da. Onkler på hockey og tanter, faddere og mamma på kunstløp.
Han har både hockey og kunstløp skøyter, men liker best og går klart best på kunstløp skøytene. På hockeyskøyter "ruller" man både fremover og bakover. Ikke kjøp noe støtte greier, det er helt bortkastet. Jenta di er tre og et halvt og det er ikke for tidlig med vanlige skøyter. Hvis hun liker det kommer det til å kjempefint, men litt øving må man regne med. Mange små på skøyteskolen her som her som har gått siden de var tre som nå suser avgårde i full fart i 4-5 års alderen.

Back
Topp