Skår i gleden...

*IdaMor*

Elsker forumet
Jada sitter jeg på sykehuset... Har vært på undersjøkelse og det viser seg at de på sykehuset ikke finner det forsvarlig at jeg føder vaginalt... (mange faktorer inn i bilde her, som jeg ikke har så stor lyst til å gå mer inn på) Så ser det ut til at vår lille prins blir en liten keiser istede...
Hadde en helt forferdelig fødselsopplevelse med førstemann. Å hadde egentlig gledet meg til å føde denne gangen... For denne gangen følte jeg at jeg viste hva jeg gikk til og at jeg hadde mer kontroll over det som skulle/skal skje om noen uker.Men skulle lillegutt prøve å melde sin annkomst innen to uker. Så BLIR det garantert KS....
Er sykt skuffa merker jeg... Sitter enda på sykehuset og venter... Prøver alt jeg kan for å ikke begynne å stor tute!

Noen her som har vært gjennom ett ks? Som kan fortelle meg at det ikke er så skummelt som jeg tror? Er livende redd for at de skal sjære i meg :-/
Sent from my GT-I9100 using BV Forum

:happy119 Joda KS går bra det. Jeg skal ha mitt tredje den 3 januar. Hadde et akutt med 1 og planlagt med nr 2. Når det er planlagt er det en fin opplevelse, alle er rolig rundt deg, og det er over etter kort tid. Tar litt tid å komme seg på bena igjen, men er som regel ut av senga i løpet av kvelden. En har jo også litt vondter i såret i ettertid, men ikke noe som en skal bekymre seg over! Er heller ingen fan av operasjoner og sprøyter, men gruer meg ikke denne gangen når jeg vet hva jeg går til.....

:happy119 Joda KS går bra det. Jeg skal ha mitt tredje den 3 januar. Hadde et akutt med 1 og planlagt med nr 2. Når det er planlagt er det en fin opplevelse, alle er rolig rundt deg, og det er over etter kort tid. Tar litt tid å komme seg på bena igjen, men er som regel ut av senga i løpet av kvelden. En har jo også litt vondter i såret i ettertid, men ikke noe som en skal bekymre seg over! Er heller ingen fan av operasjoner og sprøyter, men gruer meg ikke denne gangen når jeg vet hva jeg går til.....

Får prøve å ikke grue meg! Har aldri vært med på noen oprasjon før, synes tanken på at noen skal skjære opp magen min å dra en baby ut er fryktelig skremmende :/ Men må man så må man! Går sikkert fint :)

så dumt at det endte slik, men det høres jo ut som det er det beste for deg og lille gutten!:) jeg har ikke hatt ks selv, men søsteren min måtte ha keisersnitt og hun kom seg mye raskere etter fødselen enn meg som hadde en vanlig fødsel! Hun var ute av sykehuset 3.dagen og gikk tur og var på cafe fra 4.dagen etter snittet! Så det er fullt mulig at du synes dette blir en drøm alikevel! stor klem til deg! *klem*

så dumt at det endte slik, men det høres jo ut som det er det beste for deg og lille gutten!:) jeg har ikke hatt ks selv, men søsteren min måtte ha keisersnitt og hun kom seg mye raskere etter fødselen enn meg som hadde en vanlig fødsel! Hun var ute av sykehuset 3.dagen og gikk tur og var på cafe fra 4.dagen etter snittet! Så det er fullt mulig at du synes dette blir en drøm alikevel! stor klem til deg! *klem*

JA var ikke slik jeg hadde tengt det! Men de gjør vel ikke keisersnitt så fremt det ikke er nødvendig... Håper jeg også kommer meg like fort... har jo en 2 åring å ta meg av også :)

Eg hadde keisersnitt me Nr 1 og skal ha de igjen med Nr 2:) eg gleder meg faktisk:) var topp opplevelse syns eg. på operasjonsstua er de god stemning, og de gikk veldig fort:) plutselig hørte vi barneskrik. Småen vart me pappaen opp på barsel for å fra mål osv mens eg vart sydd igjen, så bestemte eg sjøl når eg var klar til å ta imot dei når eg kom på oppvåkninga.. Eg var oppe å gikk et par timer etterpå. Fikk morfin og paracetter så holdt smertene bra i sjakk.. Og var full i energi etterpå, de krever ikkje så mykje av meg som en fødsel ville gjort:) fjerna blindtarmen for noken år sia, de va mykje vondare. heller litt sår i magen enn sår i musa tenke eg:p ingenting å grue seg til.. :)

Einaste eg syns va ubehagelig at man må ha blodfortynnande sprøyte i magen i 4 daga etter pga blodpropp fare.. Den sprøyta har eg noja for:p pga fare for blodpropp

Trist at du ikke får den opplevelsen du vil, men det kommer nok helt sikkert til å gå bra :-) Slapp av og gled deg heller til å møte den lille :-)

Trist at du ikke får den opplevelsen du vil, men det kommer nok helt sikkert til å gå bra :) Slapp av og gled deg heller til å møte den lille :)

Ja prøver å tenke på det slik.... Men jeg vil jo virkelig ha den følelsen av å få en nyfødt baby opp på bryste <3 finnes jo ikke bedre følelse! Føler meg snyt for den :( Nå er det jo pappaen som får et nesten slikt møte.. er egentlig mest sjalu :P MEn får trøste meg med at det blir mye babykos fermover og at jeg slipper vonde rier :P

Men siden det er planlagt ks får vel du babyen opp til deg, bak duken?.. En liten stund iallefall, håper du får det iallefall ;)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum

Men siden det er planlagt ks får vel du babyen opp til deg, bak duken?.. En liten stund iallefall, håper du får det iallefall ;)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum
Åhh jeg håper det! :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Du får bestemme alt sjøl:) eg fikk han heilt opp til ansiktet mitt med en gang, men har veneflon i begge armane så klare ikkje å holde han sjøl:) men eg fikk valget om å ha han hos meg eller om faren og jordmora skulle veie å kle han på barsel.. Eg ville de, syns de va heilt greit. Faren hadde han inntil brystet sitt i 30 min ca før dei kom ned igjen til meg:)

Back
Topp