Sjukehusmat

mor.t.to

Betatt av forumet
Korleis er deres inntrykk av sjukehusmaten på det sjukehuset dere har vert på? Eg har høyrt masse klager på mat forskjellige plasser, men eg har budd på Volda Sjukehus når eg har fødd tidlegare, og der har maten våre himmelsk.

Jeg fødte på sykehuset i telemark sist, det eneste jeg husker var at det var utrolig tørt brød... Kan ikke huske varmmaten, så den kan ikke ha vært noe spesielt...

om man får rom på barselhotellet på stavanger universitetssykehus er det fantastisk! da spseir man i restauranten der. veldig veldig bra! men på barsel etc vet jeg ikke.. men vet at på føden var det dårlig tørt brød.. måtte be de riste brødet så jeg skulle klare spsie det

På Drammen var det ganske plain brød mat fra nærbakst. Liker personlig ikke brødet dens, men fult spiselig. Litt verre med varmmaten da jeg har flere allergier og intoleranser. De hadde ingen alternativet for meg, bare at jeg kunne få ekstra tilbehør siden jeg ikke kunne spise hovedretten. 3 poteter uten saus er ikke middag for ei som nettopp har født.

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Sykehusmaten er noe av det verste jeg vet. Husker en periode jeg var innlagt over lang tid, og spiste minst mulig av den der maten. Gikk i kiosken og kjøpte meg mat i stede . Da beskyldte plutselig sykepleierne meg for å ha spiseforstyrrelse :( men det hadde jeg jo ikke. Jeg er veldig glad i mat jeg :D

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

om man får rom på barselhotellet på stavanger universitetssykehus er det fantastisk! da spseir man i restauranten der. veldig veldig bra! men på barsel etc vet jeg ikke.. men vet at på føden var det dårlig tørt brød.. måtte be de riste brødet så jeg skulle klare spsie det
Da har du vært heldig! Helt grusom mat når jeg har vært der.. 2 retter å velge mellom og det var bare fett, tung og fyldig mat som du ikke har lyst å trykke i deg etter en påkjenning som fødsel.. Da kunne jeg tenkt meg noe lett og vitaminrikt. Men fikk servert bl.a brattwurst og surkål, en tallerken med potetsalat(hvem kan spise bare potetsalat, er ikke det en sideting?), og noe lammegrytegreier til lunsj(?). Nei, neste gang skal jeg be mannen kjøre ut å kjøpe noe godt brød og pålegg til lunsj. Jeg klarer ikke spise middag til lunsj vertfall :p

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Hva kan man si. Jeg er veldig kresen ifh mat. Så det var ikke mye å velge imellom. men jeg har overlevd de dagene på barsel. Hehe( med litt matsupplering hjemmefra)

Da har du vært heldig! Helt grusom mat når jeg har vært der.. 2 retter å velge mellom og det var bare fett, tung og fyldig mat som du ikke har lyst å trykke i deg etter en påkjenning som fødsel.. Da kunne jeg tenkt meg noe lett og vitaminrikt. Men fikk servert bl.a brattwurst og surkål, en tallerken med potetsalat(hvem kan spise bare potetsalat, er ikke det en sideting?), og noe lammegrytegreier til lunsj(?). Nei, neste gang skal jeg be mannen kjøre ut å kjøpe noe godt brød og pålegg til lunsj. Jeg klarer ikke spise middag til lunsj vertfall :p

Jøss! Var buffet til alle måltider sist jeg fødte.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er veldig glad i mat og maten i Bergen var nok helt ok, men heg hadde lite matlyst etter sist fødsel - spiste fordi jeg burde.

Har prøvd barsel i Ålesund. Helt grei mat, o to alternativer å velge i. Men ganske kjedelig og smakløst i lengda. Sendte mannen ut etter takeaway et par ganger :)

Jøss! Var buffet til alle måltider sist jeg fødte.

Sent from my iPhone using BV Forum
Oi, ja det hørtes vel bedre ut. Var ikke det når jeg fødte i fjor.. :(

åååh,så dårlig! jeg fødte juli for noen år siden. spent på barsel på st. olav jeg..

åååh,så dårlig! jeg fødte juli for noen år siden. spent på barsel på st. olav jeg..
Vel, du får det nok bedre enn oss på SUS, skal trossalt ikke mye til. Men det stemmer det du sier, snakket med en jeg kjenner som er kokk og han fortalte at det hadde vært et skifte der i noe eiere eller kokkegreier. Så det var visst bedre før :P

Back
Topp