Sjukehuset ringte

[miss]

Forumet er livet
Ringte først i halv 1-tida i dag, men då hadde eg ikkje på meg mobilen[:'(]

Og no nett ringte de igjen.. Ville berre høra om eg ville vera med på undersøkelse, forholdt til de så var slanke og hadde pco, prøve metformin i et par mnd i forkant av vidare behandling. Men eg reagerte så sterkt på dei i fjor når eg gikk på dei, at det ville eg ikkje. Så då sa ho at det kom til å bli som vanlig, at me blei satt på ventelista til forsamtalen og sånt. Spurte kor lang tid det ville ta, ho var usikker. Men i løpet av hausten, så ville me nok få forsamtalen. Men måtte nok venta eit par mnd.. Kor tid vidare behandling etter forsamtalen blei visste ho ikkje.. Sukk. Så då blir det nok ingen forsøk dette året trur eg...

Blei litt nedfor no.. Men forstår at eg kanskje ikkje er prioritert, siden eg bare er 22 år.. Er jo dei som er eldre, og sikker treng meir hjelp enn meg. Men, blir litt lei også..

Kjenner den følelsen med og bli satt bakerst i lista ja. Kan jeg spørre hva som er galt siden dere ikke får det til naturlig?

hvem sykehus tilhører du da miss?
Jeg var også ung da jeg startet opp, men hadde ikke noe lengre ventetid enn andre...

Men uff så kjedelig! men kan jo hende dere alikvel rekker et forsøk før jul? Det må dere nok bare vente med å se ann til forsamtale.
Har litt samme problemstillingen selv, bare på en litt annen måte. Vi må nok også kanskje vente til over Jul, og det på et privat sykehus...men men den som venter på noe godt???

Lykke til, håper det ordner seg, slik at dere kan få komme igang SNART! Det unner jeg deg[;)]

Litt usikker her, jeg hadde ikke noe kortere ventetid enn andre i Porsgrunn, her på meg var ventetiden til forsamtale 7 mnd dersom jeg ikke hsuker feil. Og jeg komm inn en mnd tidligere bare pga at køen hadde blitt itt kortere. Kan ikke si at jeg ble prioritert pga alder og at jeg var søker i siste liten.

Men det gikk raskere for meg på utredning på kvinneklinikken pga alderen min da.

Jeg håper du for samtale om et par mnd slik at du kan staret opp i november eller januar, husk det er steng i romjulen, det forsinket mitt første forsøk med en syklus.

Ja den ventetida er kjedelig.. Køen er nok blitt lenger i løpet av sommaren.

Håpa tida plutselig går fort alikavel[:)]

fano: eg har hatt problem med eggløsning, og fått påvist pco light. + at samboar har hatt et par svømmere med dårlig utseende. men gyn meinte jo at med pergo skulle me glatt bli gravide. i november er det 1 år siden han sa det..

kate: høre til Haugesund sjukehus eller Haugesund fertilitesklinikk.. Ja, får håpe det går snarere enn det virket på ho dama. syns eg hørte når ho snakka med noen for å høre om ventetida at det blei sagt juli[&:] men håper ikkje eg må vente så lenge..[&o]

twinanne: ja, om me skulle komme i gong, så håper eg det skjer før november. pga hele desember er M på jobb... så hadde jo virkelig håpt at eg skulle komme i gong i løpet av sept/okt, for då hadde me kanskje rekt å fått egguthenting og innsett før han reiste igjen..

til dere andre; takk, håper det går fortere, og at eg blir positivt overrasket!!

ORIGINAL: ~AnnHelen~

hei hei...  jeg er pcos'er, men overvektig da... men ang at du reagerer på metformin..? hva merke brukte du..?

jeg har brukt to forskjellige, og den ene var bare helt grusom... kvalm, og hjalp ikke på blodsukker/insulin i det hele tatt...
men den andre gir meg et nytt liv... går ned i vekt, og et helt annet forhold til mat..

Aner ikkje kalla det var. Men gikk drastisk ned i vekt, rundt 3kg i veka, sjøl om eg åt som normalt. Så såg litt spøken ut etter 2mnd. Og da slutta eg..[&:]

Du kan også vurdere Klinikk Hausken, det er privat, men kan jo vere at det kan vere greit med ein konsultasjon der og dyktige er dei vertfall. trur berre dei har ca 1 mnd ventetid..? Då er det heilt privat, men kanskje det kan vere verdt det??

Back
Topp