Sjuk..

Cml09

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Har sidan bursdagen min 30november vært sjuk, sjølvsagt opp og ned, alt frå mild forkjølelse, sterk forkjølelse, feber, bihulebettenelse, spysjuka osv.. trudde eg endeleg skulle snu no. Men 2 nattevakter på rad so er eg då på veg ned att.

Andre som slit med å ikkje bli kvitt "basselusskane"? Tips for å evt bli bedre?

Litt redd da er kroppen som seier ifrå at eg må roe ned, men har liksom ikkje tid til da enda[emoji23][emoji31]

Det er vel bare å lytte til kroppen?
Det er litt typisk når man starter vinteren med sjukdom at man får det om og om igjen, desverre..
Har slitt med hoste i hele høst og vinter, det kom seg når eg lytta til kroppen..

Hadde eg klart å roa ned so hadde nok sikkert da hjulpe. Men med ein samvittighet litt større enn håve so er da faktisk ganske vanskeleg.[emoji23][emoji31] har bedd om ferie 1 nattevakt pr 3 veke, so då blir da kun 4 på ei veke- håoa da hjelp litt [emoji106]

Du kan jo be om sjukemelding på halvparten av vaktene istedetfr å bruke ferien din? Husk at du skal ha kropp og overskudd til å ta deg av en baby i juni..

Du kan jo be om sjukemelding på halvparten av vaktene istedetfr å bruke ferien din? Husk at du skal ha kropp og overskudd til å ta deg av en baby i juni..

Dette.

Gi samvittigheten din en smekk, og pass på deg selv nå. Ingen takker det for å slite deg ut. Og ikke bruk opp feriedager på noe du helt klart har rett på sykemelding for. :)

Den dårlige samvittigheten endel av oss kvinner sliter med er ikke bra for oss altså, og vanskelig å riste av seg. Jeg tror nok kroppen din sier skikkelig i fra om at det er for tøft nå, og at du trenger ro og hvile ei stund.

Er redd for det. Men jobbar 13t vakter på jobb og har ikkje meir enn 5 på 6veker, so er kun dei 2 vekene eg har 5 nattevakter at det er eit problem.

Mista eg ikkje muligheten til å jobbe ekstra om eg er sjukmeldt? Kan tenke meg å ta ei eller to ekstravakter i rolige turnusveker ei stund til.

Reknar og med da blir lettare når mannen startar i ny jobb i mars og blir meir heime. No er han meir på jobb enn heime [emoji31]

Last edited:
Vil ikkje mista mulighet til å jobbe ekstra i rolege perioda, og da gjer eg vell om eg sjukmelder meg i fra den 1 nattevakta?

Tror det er vanskelig å jobbe ekstra om en er sykmeldt ja.. sånn er ihvertfall praksisen hos oss :/ har ingen gode råd annet enn å ta det med ro og slapp av litt slik kroppen din får kommet seg igjen.. god bedring [emoji173]️[emoji4]

Tror det er vanskelig å jobbe ekstra om en er sykmeldt ja.. sånn er ihvertfall praksisen hos oss :/ har ingen gode råd annet enn å ta det med ro og slapp av litt slik kroppen din får kommet seg igjen.. god bedring [emoji173]️[emoji4]
Det eg var redd for! Har eit lite håp om å kanskje få lov til da, sidan det er privat bedrift. Kjenne jo sjølv og at detta ikkje går i lengda [emoji31]

Takk for da[emoji4]

Har vært av og på siden romjulen, enten meg eller barna. Nå har alle 3 guttene feber og er forkjøla, samtidig som jeg og sambo er forkjøla. Drikker ett glass c vitaminer hver dag, hjelper litt syns jeg

Seigt når ein aldri blir kvitt da!![emoji31]
Har lurt på å starte opp med litt div vitaminer, kanskje da hjelp!
God bedring [emoji4]

Jeg var også slik etter jeg jobbet natt. Tror det var fordi jeg var så trøtt og presset kroppen! Etter jeg fikk gjort om turnus til dag og kveld har jeg ikke vært syk. Vi har jo nedsatt immunforsvar som gravid, og nattevakter er jo ikke akkurat helsefremmende [emoji28][emoji28]

Er redd for det. Men jobbar 13t vakter på jobb og har ikkje meir enn 5 på 6veker, so er kun dei 2 vekene eg har 5 nattevakter at det er eit problem.

Mista eg ikkje muligheten til å jobbe ekstra om eg er sjukmeldt? Kan tenke meg å ta ei eller to ekstravakter i rolige turnusveker ei stund til.

Reknar og med da blir lettare når mannen startar i ny jobb i mars og blir meir heime. No er han meir på jobb enn heime [emoji31]

Det gjør du! Man har ikke lov å ta ekstravakter mens man er sykmeldt. Da må du sykmelde deg 100 prosent. Da får du gjennomsnitt beregnet hva du tjener. Men hør om tilrettelegging. De er pliktet til det når du er gravid altså. Jeg fikk det uten spørsmål!

Back
Topp