sjookolade !!!

menemenem

Gift med forumet
va på helsekosten idag , fann sjokolade me veldi lite karbo i !! 0,6 karbo før 4 knekka !!(4 rute)
då he ej fånne d ej ska ha t mine kozedaga ( lørdaga !!!)[:D]

cavalier , beligian chocolate , DARK  ( der va 3 sorta , dej 2 andre va litt mejr karbo i ).
[:)]

Jeg fant en på en Mix-kiosk her en dag, fra Anton berg. 43 av 46 gram karber per 100 gr var sukkeralkoholer. (altså 3 karber per 100 gram.) Den var kjempegod, smaket vanlig mørk sjokolade.[:D]

ej vart so glade ej når ej fann slikt godteri!! før ej begynde å kjenne godte suge komme!!!
då e d igronnen bejre å ta sej en bete ta en sjokolade !! vist ikkje e d so lett å sprekke totalt ette en slankekur !!![:)]

ORIGINAL: kiki82

Jeg fant en på en Mix-kiosk her en dag, fra Anton berg. 43 av 46 gram karber per 100 gr var sukkeralkoholer. (altså 3 karber per 100 gram.) Den var kjempegod, smaket vanlig mørk sjokolade.[:D]

den er gooooood men dyr

hva er sukkeralkoholer? er det "greit" å spise det eller? siden det ikke telte i anton berg sjokoladen?

ORIGINAL: lenis

hva er sukkeralkoholer? er det "greit" å spise det eller? siden det ikke telte i anton berg sjokoladen?

ja du trekker fra sukkeralkoholene.... de påvirker ikke blodsukkeret....

ORIGINAL: Trine82

så hvis det står f.eks 30 gr karbohydrater og av disse er 25 sukkeralkoholer, så er det egentlig bare 5 gr karbo å bry seg om? gjelder dette i alle matvarer?

men sukkerarter da, ser det også står ofte på den lista....30 gr karbo og av disse er 25 gr sukkerarter....(f.eks)

ORIGINAL: Trine82

så hvis det står f.eks 30 gr karbohydrater og av disse er 25 sukkeralkoholer, så er det egentlig bare 5 gr karbo å bry seg om? gjelder dette i alle matvarer?

jepp da er det kun 5g pr 100g....   sukkeralkoholene skal alltid trekkes fra.. heldigvis. men sukkertarter veit jeg ikke....... hva står det på? sjokolade?

jeg er ikke helt sikker på hvilke varer det står på sånn i farta, men jeg mener at jeg leser oftere sukkerarter enn sukkeralkoholer på ting altså....[8|]

idaag ska ej smake mej noken knekka av lav karbo sjokoladen !!! d å pesi max!!! kooooooooz!!!![:D]

Sukkerarter er fyfy ja, det er det samme som sukker.

Sukkeralkoholer er ok.

Jeg har nå kost meg med en sånn Anton Berg, den var kjempegod![:D]

Back
Topp