Sjokolademelk!!

Pearl81

Glad i forumet
Hehe...er ikke bare bare å vær gravid nei! Har egentlig melkeintoleranse, så når jeg drikker mye melk så får vondt og blir dårlig i magen....men tror dere at det klarer å holde meg vekke fra sjokolademelka?? Hehe....har akkurat laget meg et stoooort glass med masse sjokolade og melk oppi....mmmmmm....

Jeg har også laktoseintoleranse. Jeg drikker laktoseredusert lettmelk, og da kan du drikke så mye sjokomelk du bare orker. Det gjør jeg UTEN å få vond i magen....

Har ikke noe stor grad av det, reagerer ikke på ost og sånne ting.....bare når jeg drikker masse melk. Men smaker sånn melk likt som vanlig?

Jeg har alltid vert glad i lettmelk, men nå synes jeg at ekstralett er enda bedre..
(synes det før jeg ble gravid også, da.. ikke no sånn SYK svangerskaps-MÅ-HA-greie[8D])

JA til ekstralett-melka![:D]

eh.. en annen samtale her et sted var om melk med D-vitamin i.. sorry..[:-] leste litt for kjapt her[8D]

Hehe kjenner meg så utrolig godt igjen!!! Tåler ikke melk jeg heller, men noen ganger så bare MÅÅÅÅÅ jeg!!!

Jeg kan spise ost og sjokolade og sånne ting jeg også.

Det som er med laktoseintoleranse er at man mangler et ensym i magen som gjør at man ikke klarer å fordøye laktosen (sukkerrørene) i melken.

Den laktosereduserte melken er sukkerrørene ferdig spaltet, noe som gjør at melken smakere noe søtere enn vanlig melk. Men med sjokopulver eller til matlaging kan man IKKE kjenne forskjell. Det jeg anbefaler da er at hvis du er veldig kresen så smaker du ikke på melken før du har hatt oppi sjokopulver.

Jeg tåler ikke melkeprotein jeg så det er ikke det samme!!! Jeg tåler det i visse mengder, men ikke i sjokomelk eller vanlig rein melk!!!

Det er noe dritt!!! Jeg elsker melk!!!

Melk i maten går greit, men ikke mye!!

Har du hørt om/prøvd KeruTabs? Det er tabletter man får kjøpt på apoteket som inneholder laktaseenszym. De kan man ta rett før eller samtidig som man inntar laktoseholdig mat/melk. De er dessverre svært dyre og kjøpes uten resept. Jeg har prøvd den melka som heter Tine Melk med smak som skal være laktoseredusert og passe for alle med laktoseintoleranse ( står det på pk). Det går ikke bra på meg, har prøvd bare 1/2glass, men det hjelper ikke...

Je tålte ikke drikke melk før. Fikk kjempe vond i magen,men så begynte jeg og drikke skummet melk istedet og den var mye bedre!

Jeg har dilla på begge delene.. Så jeg spiser sjokoladefrokostblanding mens jeg bøtter innpå med MASSE sjokolademelk! [8D]

Morsomt å lese at flere har det på samme måten!![:D] Sitter her og lengter etter et stoooooort glass med sjokomelk, men har faktisk klart å glemt å kjøpt melk idag! [:@]

ETTER AT JEG LESTE OM DENNE SJOKOLADEMELKA IGÅR SÅ MÅTTE JEG HA MEG ETT STORT GLASS
BLE HELT PÅVIRKA JEG...HEHE

Back
Topp