* SJOKOLADEMELK *

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
tja...... en gang innimellom når pappa drar boksen frem til lørdagsfrokosten. Så det blir kanskje annen hver mnd eller noe

Både jeg og småen er ganske glade i sjokolademelk, så her drikker vi det alt for ofte. Så syns han det er sååå stas å få en sånn liten ferdigblandet med sugerør i [:D] Det er forøvrig mer næringsstoffer i smaksatt melk enn i brus, saft osv[:)]

ORIGINAL: SistemannIMagen
 Fikk sånn skolemelk sjema igår fra skolen, og der kunne de velge skjokolademelk, men det sa jeg nei til. Syns ikke de skal drikke skjokolademelk HVER dag hele skoleåret[&:]

Helt enig....

Her drikkes det kanskje 6 glass i året.

" MOKKAMEEEKK!!!!!!!!!"

Det roper Amalie hver gang vi går i butikken, såååe [8D][8D]

Hun elsker sjokomelk.. Men, hun får det sjeldent ettersom magen hennes ikke er så glad i melk..

Kun i helgene, når han husker det.. Det er ikke ofte. Husker ikke sist jeg hadde den framme en gang.
Men vet at morfaren syns det er kjekt å gi han sjokomelk av og til, det er så stas siden han blir så glad, men det er så sjelden at det går greit.

det har Linus aldri smakt. De eldste drikker det innimellom, men det er ikke ofte. Fikk sånn skolemelk sjema igår fra skolen, og der kunne de velge skjokolademelk, men det sa jeg nei til. Syns ikke de skal drikke skjokolademelk HVER dag hele skoleåret[&:]

Syns det er spesielt at man kan velge det jeg,..
Ble litt sjokka nå når jeg leste det, trodde det var om at alle skulle være sunne så tilbyr de det fra skolen??
Hvor gammel er de når de får tilbud om sjokolademelk hver eneste skoledag då??

ORIGINAL: JoJo*

det har Linus aldri smakt. De eldste drikker det innimellom, men det er ikke ofte. Fikk sånn skolemelk sjema igår fra skolen, og der kunne de velge skjokolademelk, men det sa jeg nei til. Syns ikke de skal drikke skjokolademelk HVER dag hele skoleåret[&:]

Syns det er spesielt at man kan velge det jeg,..
Ble litt sjokka nå når jeg leste det, trodde det var om at alle skulle være sunne så tilbyr de det fra skolen??
Hvor gammel er de når de får tilbud om sjokolademelk hver eneste skoledag då??

De skolene som kjører det har det fra 1 klasse.. FOR å være sunne- FOR å kunne gi et alternativ som får ungene til å drikke melk heller enn å ha saft eller brus med seg på skolen.. Ja, det er litt sukker i sjokomelk, men det er også mange næringsstoffer- som IKKE finnes i saft og brus..

Vi har det så og si ALDRI i hus, men siden jeg kjøpte en pakke for å få ekstra strø på soft-isene til meg og søstersen så har Vilja fått et par glass. Ser ikke noe galt i det akkurat. [:)]

han har smakt det en gang, men likte det ikke.
Aldri spurt etter det - og vi drikker det nesten aldri her hjemme heller.

Jeg ELSKER det selv... Har alltid drukket mye mer melk hvis jeg fikk litt smak i....
Så dersom jeg får et barn som er smådrukken i melkeveien så er det godt mulig vi prøver det etterhvert, men ikke dersom de liker ren melk best.
Jeg har nesten ikke drukket ren melk siden barneskolen selv... Kun til enkelte matretter....
Nå når jeg er gravid derimot, er det ren melk jeg vil ha, hehe...

Jeg MÅ ha et glass oboy på morgenen![;)]

Men storebror får ikke... ikke av no spesiell grunn, men han ber alltid om biola på morgenen! Det er han så glad i![:D]

Det har vi ikke i hus faktisk..Men snuppa mi drikker helst biola til brødmaten hun

Når han først får det så får han kun 1 glass, men det er veldig skjeldent egentlig..

Snuppa liker det ikke,fikk smake av meg..for jeg liker ikke "ren" melk [:)] Så her finnes det ikke noe regel for hun liker det ikke,MEN om hun en dag liker det..så er det ikke noe hun får til hvert måltid...[:D]

De har fått det hvis vi har vært på kafe. Ellers ikke. De er så glad i vanlig melk, at jeg ser ingen grunn til å gi sjokolademelk da....

Back
Topp