Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Gullet mitt blir 1 ÅR! på torsdag og tenkte å bake sjokoladekake,men begynner å bli lei kaka mi.
Noen som har oppskrift på ei goe sjokoladakake?
Oppskrift mottas med takk [:D]
Jeghar denne...
Den er tilrettelagt di elevene som Jeg jobber med, Jeg kan stort sett Ikkje bake noe, Men bakte denne, Og gjett om den er GOD.....
Koppene er på vanlis små kaffe kopper størrelse.
Lykke Til....
Denne kaken fant jeg i ukebladet Hjemmet, og den har blitt veldig populær her hjemme i alle fall. [:D] Kanskje ikke helt egnet i barneselskap, men sender oppskrift likevel.
Hvit sjokoladekake
Bunn
4 egg
100g sukker
100g hvetemel
1/2 ts bakepulver
Sjokoladekrem
3dl kremfløte
150 g kokesjokolade
Hvit sjokoladeglasur
150 g hvit sjokolade
20 g smør
2 ss melk
50 g melis
Garnering
sjokoladespon
Fremgangsmåte
Pisk eggedosis av egg og sukker. Bland sammen mel og bakepulver og vend forsiktig i. Hell røren i en rund form ca 22-24cm. Stek nederst i ovnen på 175 grader i 30-35 min. Avkjøl kaken på rist
Kok opp fløten og legg i kokesjokolade i biter. Rør til sjokoladen er oppløst. Avkjøl godt.
Del bunnen i to. Pisk sjokoladefløten stiv og bre den på bunnene og legg kaken sammen.
Glasur: Smelt sjokolade og smør i en kjele. Rør i melk og melis. Pisk med en mikser til glasuren er avkjølt. Bre den over kaken. Garner med sjokoladespon eller annen god sjokolade :)