sjokoladekake

moni82

Forelsket i forumet
Gullet mitt blir 1 ÅR! på torsdag og tenkte å bake sjokoladekake,men begynner å bli lei kaka mi.
Noen som har oppskrift på ei goe sjokoladakake?
Oppskrift mottas med takk [:D]

Kvikklunsjkake (har ikke noe med kvikklunsj å gjøre,så jeg aner ikke hvorfor den heter det..[8|])

5 egg
3 1/2 kopp sukker
6 kopper hvetemel
4 1/2 ts bakepulver
2 1/2 ts vaniljesukker
4 1/2 ss kakao
2 1/4 kopp melk
300 g margarin (jeg bruker soft)

Glasur
450 g melis
200 g smeltet margarin
2 1/4 ss kakao
4 1/2 ss kaffe
1/2 ts vaniljesukker

Smør og sukker røres hvitt, ha i vekselvis det tørre og det våte. Stekes ca 30 min på 170 grader midt i ovnen.

Glasuren; smelt smøret, ha i kaffe og det tørre. Jeg bruker visp og lar gryta stå på plata på svak varme mens jeg rører inn melisen.

La kaka avkjøles litt før du har på glasuren.Strø på kokos og eventuell annen pynt. 

Egner seg veldig godt til frysing.

Herreminhatt... Jeg skulle akkurat lage et innlegg om dette! Tankelesing??

Jeghar denne...
Den er tilrettelagt di elevene som Jeg jobber med, Jeg kan stort sett Ikkje bake noe, Men bakte denne, Og gjett om den er GOD.....
Koppene er på vanlis små kaffe kopper størrelse.
Lykke Til....

[:D]

Her er den.... :

[:D]

Denne er driiiit god[:D]

Sjokoladekake i langpanne[:D]...

150 g margarin- smeltet
ca 8 dl kefir
5 dl sukker
3ss kakao
1 ts vanilje sukker
1ss natron
ca 10 dl hvetemel

Glasur:
300 g melis
100 g margarin
1 1/2 ss kakao
2ts vanilje sukker
3 ss kaffi eller melk

200 grader i ca 23 min... midt i ovnen..

Kjempe luftig og knall god kake..[:D][:D]

Denne kaken fant jeg i ukebladet Hjemmet, og den har blitt veldig populær her hjemme i alle fall. [:D] Kanskje ikke helt egnet i barneselskap, men sender oppskrift likevel.

Hvit sjokoladekake

Bunn

4 egg
100g sukker
100g hvetemel
1/2 ts bakepulver

Sjokoladekrem

3dl kremfløte
150 g kokesjokolade

Hvit sjokoladeglasur

150 g hvit sjokolade
20 g smør
2 ss melk
50 g melis

Garnering

sjokoladespon

Fremgangsmåte

Pisk eggedosis av egg og sukker. Bland sammen mel og bakepulver og vend forsiktig i. Hell røren i en rund form ca 22-24cm. Stek nederst i ovnen på 175 grader i 30-35 min. Avkjøl kaken på rist

Kok opp fløten og legg i kokesjokolade i biter. Rør til sjokoladen er oppløst. Avkjøl godt.

Del bunnen i to. Pisk sjokoladefløten stiv og bre den på bunnene og legg kaken sammen.

Glasur: Smelt sjokolade og smør i en kjele. Rør i melk og melis. Pisk med en mikser til glasuren er avkjølt. Bre den over kaken. Garner med sjokoladespon eller annen god sjokolade :)

ORIGINAL: lindaen

Hva synes dere? [:D]

Nam....sjokoladekake.....fikk lyst på[:)]. Kanskje jeg skal teste ut en av oppskriftene dere har kommet med

tusen takk for oppskrifter!
Tror faktisk jeg vil prøve litt av hvert,for ska lage flere kaker [:D][:D]
noen som har hvit kremfløte til kake?

Jeg fikk et tips her om dagen: www.detsoteliv.no Der er det mange forskjellige kaker!!

Husker ikke hvem jeg fikk det fra, men tuuuuusen takk for det tipset!!
Helt genial side!! Masse deilige kaker....

Glemte å nevne at den oppskriften er beregna på langpanne- kan jo være kjekt å vite [:D]

Back
Topp