Sjokoladekake

Mango98

Andre møte med forumet
Hei! Har planer om å lage sjokoladekake med enten smørkrem eller sjokoladekrem i, men jeg vil også trekke den med noe, men er usikker på hva som er best av marsipan, sukkerpasta og mmf.. noen som kan komme med noen innspill og tips?

Sånn som jeg har lest er sukkerpasta lettest å jobbe med. Men har ikke prøvd selv da jeg heller har valgt marsipan til bløtkake. Grunnen til det er fordi vi har hatt mest voksne i besøket og da er det mer smak i marsipan. Det andre smaker vel bare sukker. Forresten så syns jeg ikke marsipan var noe vanskelig å jobbe med. Litt klissete, men da strør man litt melis under og over

Jeg bruker alltid mmf. Kjempegod å jobbe med, og god på smak. Liker ikke marsipan, og syns sukkerfondant har litt kunstig smak :)

Mmf her og. Lett å jobbe med, svetter ikke. :)

Min absolutte favoritt er sjokoladeganache av melkesjokolade. Lett å få til. Syns både smørekremer og typiske sjokoladeglasurer ofte blir ganske ekle eller kjedelige. Fondant og sånt er virkelig ikke godt, selv om det ser pent ut, så om du absolutt vil trekke stemmer jeg for marsipan :p

Ville nok hatt vanlig glasur på toppen. Marsipan passer best på bløtkake og sukkerpasta/ fondant på sjokoladekake men syntes det er for søtt og ikke godt

Ville ikke hatt noen av delene på en sjokoladekake. Jeg stemmer for en god glasur :D

Jeg har ikke laget det selv, men noen andre har laget det for meg.. og jeg synes det er best med sukkerpasta som trekk over sjokoladekake! Veldig deilig med en smørkrem mellom kaka og sukkerpastaen:)

Back
Topp