Sjokoladekake!

anines

Elsker forumet
Jeg har tenkt å bake dåpskake selv, og tenker at det blir toetasjers sjokoladekake, trukket i sukkerpasta. Det jeg lurer på er: kan jeg lage denne på fredag om den skal serveres søndag? Tenkte egentlig å bake kaken noen dager i forveien så det ikke blir så stress, og fryse ned for å så pynte på lørdagen. Men i og med at det blir en såpass stor kake har jeg rett og slett ikke plass til alt i fryseren!

Hvis det har noe å si skal kaken fylles med sjokoladesmørkrem og bringebærmousse.
 
Jeg laget sukkerbrød i forveien og fyrste ned, pisket krem på lørdag og fikk mannen til å kjevle marsipanen. Men nå er lillemann flink å legge seg på kvelden så jeg vet at jeg fikk tid til det. Men du bør "pushe" det så lenge som du kan. Du kan nok piske innholdet i kaken også piske det opp igjen på lørdag?:) lage pynt kan du jo gjøre mange dager i forveien så lenge det blir oppbevart tørt og mørkt :) og sukkerbrødene blir jo best når de har vært fryst først mener jeg da :)
 
Jeg laget sukkerbrød i forveien og fyrste ned, pisket krem på lørdag og fikk mannen til å kjevle marsipanen. Men nå er lillemann flink å legge seg på kvelden så jeg vet at jeg fikk tid til det. Men du bør "pushe" det så lenge som du kan. Du kan nok piske innholdet i kaken også piske det opp igjen på lørdag?:) lage pynt kan du jo gjøre mange dager i forveien så lenge det blir oppbevart tørt og mørkt :) og sukkerbrødene blir jo best når de har vært fryst først mener jeg da :)


Får jo som sagt ikke mulighet til å fryse ned dessverre :( Mini er veldig flink til å legge seg her også, så vet jeg er helt fri på kvelden etter 8-9. Men likevel, hadde egentlig vært veldig greit å fått gjort det ferdig på fredag, så får vi levert kaken på lørdagen der vi skal være. Sånn at vi ikke trenger å dra hjem mellom seremonien og festen, da dette ikke er helt i nærheten av hverandre. Men sjokoladekake holder seg jo en stund uten å bli så alt for tørr, gjør den ikke det da? Eller vil den bli veldig "blass" når den står med fyll osv?
 
Eg jobber på catering. Det går helt fint å lage kake og servere det på søndag. Det gjør vi på jobb. Kaken smaker best dagen etter og gjør ingenting 2 dager etter ;)
 
Jeg tror heller ikke det gjør noe ;) Slike kaker gjør seg når de har stått en dag eller to ;) Lykke til :)
 
Takk for svar dere. Blir veldig spennende! Er utrolig glad i å bake å synes jeg er relativt flink :p haha. Men har aldri laget sukkerpasta selv eller etasjekake, så vi får nå se hvordan det går! :p
 
Jeg lager alltid kake på fredag, pynter på lørdag og spiser søndag.. [emoji4] har brukt nesquick sjokoladekake, og med surmelk i holder den seg saftig og god lenge.. [emoji4] lykke til [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Takk for svar dere. Blir veldig spennende! Er utrolig glad i å bake å synes jeg er relativt flink :p haha. Men har aldri laget sukkerpasta selv eller etasjekake, så vi får nå se hvordan det går! :p
 
Jeg bruker bare mmf, enkel å lage og veldig grei å jobbe med.. :) tror sukkerpasta skal være grei å jobbe med også, har ikke personlig erfaring.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Må si jeg er spent på resultatet!
Deler du bilder?
 
Back
Topp