Sjokoladekake....hjelp!

Lisee

Elsker forumet
Jada, vet det har vært snakk om kaker her før....[:D]
Men nå har det seg slik, at jeg må jo bake en knallgod sjokoladekake til barnebursdagen! Har laget mange før, men ofte blir de litt for kraftige og mørke for barn. (elsker nemlig mørk sjokolade selv[8D])
Derfor lurer jeg på da vet dere:
Noen som har ei kjempegod oppskrift på sjokokake og krem til barnebursdag??? [:)]

Hei på du!

Ta en titt på kakebakeoppskrifttråden i "termin i august", der ligger en digg sjokoladekake! [:D]

Den er vanvittig god, og SUUUPERLETT å lage, tar ikke lang tid i det hele tatt. Og hvis du bruker litt mindre kaffe i glasuren, så får du ikke helt den "voksne" smaken på den heller. Men glasuren blir like god! Minst! [:D]

jeg har en oppskrift på en veldig god sjokolade kake, langpanne. så den er stor.
skal selv ha den i bursdagen til sønnen min. men den er kanskje litt kraftig!!
vil du jeg skal skrive den opp eller har du fått det du var ute etter?

ORIGINAL: Lisee

Jeg tar gjerne imot flere jeg, Natalie!![:)]

da skriver jeg den opp[:D]
400gr smør, 4,5dl vann, 8 ss kakao-->oppkok, avkjøl til lunka.
700gr sukker, 4ts bakepulver, 650gr hvetemel.
4 egg, 3 dl lettrømme-->piskes sammen med en gaffel.
Bland alt sammen, egg og rømme inn til slutt..ha i langpanne.
Nederste rille 200 grader i 25-30 min.
FYLL:
200gr smør, 250gr melis, 3ss vaniljesukker, 1ss melk, 1-2ss sterk kaffe, 1 pl kokesjokolade, 2 eggeplommer,
Smelt alt unntatt egg, avkjøl i kjøleskapet. pisk eggeplommene og ha de forsiktig inn i fyllet når fyllet skal på kaka.

Dette ble mye, men jeg lover deg, denne kaka er god...syntes iallefall jeg[:D]
kos deg med feiringen[:)]

Nesquik sjokoladekake. Den beste kaka i barnebursdag,uten tvil!!!!!!!!!!! Send PM hvis du vil ha oppskrift.

Back
Topp