Sjokolade= Grønnsak

carinasverden

Forumet er livet
For dere som er veldig glad i sjokolade så må jeg bare tale deres sak og fortelle om den søte og gode grønnsaken og naturproduktet. Sjokolade består hovedsakelig av olje, sukker, kakao og melk. Melk er jo inngen grønnsak, men man skal ikke ha dårlig samvittighet for å få i seg melk, det går jo hele tiden reklamer osv om hvor sunt melk er[;)]
Olje kommer fra planter. Sukker kommer fra sukkerør. Kakao er bønner fra et tre. Alle disse tingene er altså frukten til plantene, ergo er sjokolade en frukt/grønnsak med melk.

Og hvis vi plutselig ikke kan spise frukt, grønnsaker og melkeprodukter med god samvittighet, hva kan vi egentlig spise da?[:D]

Hihi, takk for den!

[:)]

ORIGINAL: Marikii

Hihi, takk for den!

Hehe [:)]

Hurra!
Endelig en god grunn til ikke å slutte med sjokolade.
[:D][:D]

ORIGINAL: Mrs.Shaanett

ORIGINAL: carinasverden

For dere som er veldig glad i sjokolade så må jeg bare tale deres sak og fortelle om den søte og gode grønnsaken og naturproduktet. Sjokolade består hovedsakelig av olje, sukker, kakao og melk. Melk er jo inngen grønnsak, men man skal ikke ha dårlig samvittighet for å få i seg melk, det går jo hele tiden reklamer osv om hvor sunt melk er[;)]
Olje kommer fra planter. Sukker kommer fra sukkerør. Kakao er bønner fra et tre. Alle disse tingene er altså frukten til plantene, ergo er sjokolade en frukt/grønnsak med melk.

Og hvis vi plutselig ikke kan spise frukt, grønnsaker og melkeprodukter med god samvittighet, hva kan vi egentlig spise da?[:D]

Melk er ikke sunt, det er mye sukker i det og skal ikke inntas mer enn 3 melkeprodukter pr dag.
Det er kalorier det går på, noen grønnsaker kan du spise masse av siden det er tomme kalorier og du ikke legger på deg.
Så kan nok ikke sammenlignes[;)]

forskjelligfe råd ute å går, men jeg vet endel om kosthold jeg også og faktum er at de aller fleste får i seg for lite melk.

ORIGINAL: Mrs.Shaanett

ORIGINAL: faerytale

Takk! [:D]

Jeg spiser jo masse Fruktnøtt - frukt & nøtter er jo også kjempesunt! Det går rett og slett ikke an å slutte med den [;)]

Nøtter er faktisk ikke så sunt som det sies[;)]
Kan spises i små mengder, men det er kalorier i det å[:)]

Kalorier bør ikke telles, det er veldig sunt fordi det inneholder masse næringsstoffer vi trenger mye av og det er veldig mettende. som med alle matvarer skal man ikke spise ubegrenset.

høres veldig bra ut! .. siden jeg sitter å trøkker i meg safaricokkies i dette øyeblikk [8D]

melk skal man vel drikke hovedsaklig pga kalsiumet?
*kommer fra ei som ikke liker melk uten at det er et halvt glass med oboy oppi først*

Om det er sunnt eller usunnt spiller vel ingen rolle. Vi spiser akkurat det vi vil når vi vil!

Problemet til oss dødelige mennesker er at vi kansje mangler selvkontroll til tider? [8D]

[:D]

jiizes, jeg prøvde å lage en ironisk tråd, dette har jo bare gått helt andre veien[&:]

jiizes, jeg prøvde å lage en ironisk tråd, dette har jo bare gått helt andre veien[&:]

likte denne tråden jeg[:)] sjokolade er nammis uansett[:D][:D]

ORIGINAL: Monica80

enig, skjokkis er godt[:)] Synes nå vi kan spise litt uten å telle natall kalorier osv....

ORIGINAL: Monica80

enig, skjokkis er godt[:)] Synes nå vi kan spise litt uten å telle natall kalorier osv....

er veldig enig der du[:D] iallfall idag som det er lørdag i tillegg[;)]

haha, jeg skjønte det ihvertfall;)

Back
Topp