sjokolade glasur

2 dl fløte og en stor kokesjokolade. Yummy! Veldig enkelt og knallgodt!

(Lurt å stikke noen små hull i kaken og ta på glasuren mens den ennå er littegranne varm - da trekker den ned i kaken og kaken blir fyldigere).

Jeg aner ikke hvor mange som har bedt om oppskriften på den sjokoladekaken. Kvier meg jo litt for å si at det er toro langpannekake med fløte og kokesjokolade på toppen da, men... Har ennå ikke møtt noen som ikke har bedt om et stykke til. (Husk å ha på nonstop eller seigmenn. Mannen min ble mektig imponert da jeg hadde skrevet tallet på bursdagskaken hans med nonstop) [:D]

Ærk! Jeg som ikke egentlig er noen stor fan av kaker ble jo helt kakesyk her jeg sitter. Jaja, grovbrød med gulost får gjøre samme nytten.

Hørtes knall godt ut!!!!!

Men du visper fløten først da? Her går det også i de ferdige pakkene. Tenkte jeg skulle lage ostekaken til møller og forreste[:)]

ORIGINAL: BenteogLeah

Hørtes knall godt ut!!!!!

Men du visper fløten først da? Her går det også i de ferdige pakkene. Tenkte jeg skulle lage ostekaken til møller og forreste[:)]

Nei du koker opp fløten og smelter sjokoladen oppi. Fløten skal jo selvfølgelig ikke koke, bare varmes opp.

Takk for hjelpen[:)]
Prøver den med fløte. Gullet må bare våkne så me handle. Gleder meg allerede!! Nam nam[:)]

på skoffkaka mi bruka æ:

1 kokesjokolade
100 gr smør
(smeltes i lag)
2 ss kaffe
ca 1 og 1 halv pk melis

farlig god!![:)]

Back
Topp