Sjokkert over *ønsket idealvekt* hos enkelte

Vesten

Forumet er livet
Kan godt være det er någe gale med tankegangen min altså..[:-]

Men det kan vel ikkje være sundt og normalt å ønske seg en vekt som er 20-30 kilo mindre enn
hva høyden er ?

Eksempel:kathrine sørland, modell..1.80 høy veier 50 kilo.(80 minus 50)

Det høres helt syykt ud.
De som er "født sånn" er jo en annen sak.
Men oppi mitt lille hode høres det ut som undervekt!

Eg feks er 1.60 høy..og trivselsvekt er 65 kilo.
Og da synes eg er akkurat passe, og har fremdeles noen former igjen.

Har også to venninner som er 1.75 cm ,ca 100 kilo..men de ser ikkje tykke ut
, for de har brede hofter og tynn midje.

hmmm dagens fundering fra meg[;)]

Üff, det var da ekstremt tynn kathrine Sørland var da.. [8|]
Jeg er veldig tynn, har alltid vært det, men har fått noen kilo mer etter graviditen. Er 1.72 høy, og veier nå 56-57..

HELT enig med deg jeg ;)

Jeg er 170 cm og føler meg mest vel når jeg veier rundt 75 kg. Men ut ifra BMI er jeg da i øvre grense på normal vektig og overvektig. Så vekta betyr veldig lite for meg, bryr meg egentlig mest om å føle meg vel med klær jeg ;p

Nå e de fleste modeller alt for tynne i dag.. Før var det ikke så viktig, syntes egentlig det e helt sykt å se på!!

Eg e 174cm, veier nå 64kg, men føler meg egentlig best mellom 58-60kg!

Reagerer litt jeg og. Selv er jeg kg 160, og er fornøyd når jeg er mellom 62 og 65. Ja ja, 15 kilo igjen ja[:'(]

Så er det alt etter hvilken kroppsbygning man har også. Jeg er 174 cm og liker meg best på 77 kg rundt om kring.(Har kraftig kroppsbygning og føler meg slett ikke feit)  Sambo er glad i pupper og rompe[:D] hihi... Da jeg var 69 kg som egentlig skal være passe på meg så fikk jeg kommentarer på at jeg var for tynn.
Jeg passer ikke til å være for tynn heller, for jeg er alt for glad i snop og mat og for lat til å trene så mye[:D] hih...

ORIGINAL: Kosepusen

Så er det alt etter hvilken kroppsbygning man har også. Jeg er 174 cm og liker meg best på 77 kg rundt om kring.(Har kraftig kroppsbygning og føler meg slett ikke feit)  Sambo er glad i pupper og rompe[:D] hihi... Da jeg var 69 kg som egentlig skal være passe på meg så fikk jeg kommentarer på at jeg var for tynn.
Jeg passer ikke til å være for tynn heller, for jeg er alt for glad i snop og mat og for lat til å trene så mye[:D] hih...

Samme her, nam! :D :p

ORIGINAL: Chisme

oi ho er ALTFOR tynn ja!! men an kan nesten ikke dømme undervekt/overvekt på den regnemåten da.... K.S. får bmi på ca 15 me 30kg under høyda, men jeg får bmi på ca 10 me 30kg under høyda....[;)] tror helt klart ikke jeg hadde levd da... hehe...

også spiller jo kroppsbygning, muskler å sånn inn da..! jeg har liten kroppsbygning og lite muskler og føler meg aller best ved en vekt på ca 10kg under høyda.. (er 1.55 høy). men d tilsvarer at du syns jeg er syklig tynn hvis man tar samme forholdet mellom høyde og vekt hvis jeg var 1.90 høy i stedet... da ville jeg vært ca 20kg under høyda mi...[;)]

men ser ikke syklig tynn ut på den vekta altså! kan ikke miste mange kg før jeg gjør d fra den vekta riktignok, men er akkuratt passe, ikke skinny-modell tynn liksom...[;)]

Joda..
Kroppsbygning har noe å si.

Vedder på at Mia Gunderesen feks veier 80kg kanskje mer..men hu er da ikkje feit.

Høres bare så sprøtt ut å veie noe å 40 kilo!!
Det er jo det samme som halvstore barn veier

oj, stor skrivefeil ute og går???
ORIGINAL: Bymusa

Reagerer litt jeg og. Selv er jeg kg 160, og er fornøyd når jeg er mellom 62 og 65. Ja ja, 15 kilo igjen ja[:'(]

eg la på meg 10 etterlengta kg då eg møtte min kjære. er ca 170 og veide rundt 60. gjekk opp te 70 etter et pr med masse god mat og kjærlighet.. og la på meg 14 te da vår nydelige datter var under produksjon.. har gått ned 10, men kan kunne tenkt meg 7-8 kg te..

Hehe, jeg er 158 cm høy, og hvis jeg skulle ha veid 20-30 kg mindre enn det så hadde jeg vært syyyykelig tynn!! hehe[:D]

Det trur eg på. 38 kg liksom :) Hadde ikkje vert store jenta da nei!

ORIGINAL: MariSafari

Hehe, jeg er 158 cm høy, og hvis jeg skulle ha veid 20-30 kg mindre enn det så hadde jeg vært syyyykelig tynn!! hehe[:D]

Jeg var sykt tynn når jeg veide 63kg..[:-] er 172cm høy... Min trivselsvekt er mellom 68-70, så nå har jeg 3-4kg igjen etter graviditeten.. [:)]

Jeg er 180cm høy og veide før graviditeten 55kg.
Det er jo egentlig undervektig, men jeg følte meg mye bedre med den vekten enn da jeg veide 67kg.

På den annen side, nå som jeg er litt mer voksen så har jeg ikke noe imot at jeg veier 65kg[:)]
Stresser ikke med vekta mi nå, jeg har viktigere ting i hodet[:D]

Back
Topp