Sjokk!

gravidlykke19

Glad i forumet
Den 17.11.18 tok jeg blodprøver når jeg ringer for å få svar på de fikk jeg beskjed om at alle prøvene mine var helt fine.

En uke senere var jeg hos jordmor som lurte på hva ferritin er på, jo det er på 7 - hun sier at jeg da må starte på jerntabletter å at det er alt for lavt.

I går var mamma her med ei venninne som er legesekretær, hun fikk så på prøve svarene mine og fikk sjokk over at legen ikke hadde sagt noe på ferritin nivået mitt. Hun jobber siden av denne legen men for en annen lege- Så hun sa jeg så absolutt burde starte på jerntabletter så kanskje jeg slapp og gå så mye med vondt i hodet og være sliten.

Hun syntes det nesten er skummelt at legen sier alle prøvene mine er fine når det var så lavt. Så fra nå skal jeg titte hode mitt inn til henne for at hun skal få se på svarene mine[emoji85]

oi, 7 høres jo veldig lavt ut :o

Har inntrykk av at mange leger kun ser på ferritin og blodprosenten sammen. Jeg hadde på 36 i første graviditeten min, og fikk allerede beskjed da om at jeg kunne ta tabletter om jeg følte meg sliten osv. Jordmor da nevnte at det hadde vært diskutert om det skulle anbefales å ta tillegg om det var under 60.

Nå sist var det på 25, men legen min syns det ser helt fint ut...
Tok noen tabletter før jeg ble gravid nå, men ble så dårlig av dem så kuttet de ut igjen. Så jeg følger litt med selv og, og om jeg føler meg litt ekstra sliten så tenker jeg å ta det opp.

Har han testa synes i det siste? :pompus: jeg har vært nede i 7 tidligere, og det er ikke bra.

Back
Topp