Sjokk tilstand

Trudee

Glad i forumet
Dette var min dag fra helvette.. Mannen som er blitt sagt opp for 2 mnd siden pga at de mistet avtalen han var sjåfør for og har ikke jobb å tilby. Idag fredag 30. Nov er siste arbeidsdag. Igår var vi på nav for å søke om dagpenger, men det hadde han ikke krav på siden han gikk kveldsskole og dermed student. Dette betyr at han som eneforsørger for en familienpå snart 4 kan risikere å ha dager uten arbeid, da han ikke har fått noe ny jobb, står bare på vikar lister. Jeg har visst ikke krav på noe og vi fikk regelrett beskjed av tidenes mest ufine dame at dette var vårt problem. Ikke Mange minuttene etterpå gikk jeg inn i psykisk sjokk. Det sa legen at det var i hvert fall. De vil egentlig legge meg inn men pga at termin er så kort unna blir bv da automatisk koblet inn og jeg risikerer mødrehjem og hele pakka så det ville de ikke. Vet ikke vva jeg skal gjøre, vi sliter allerede økonomisk og har tilsammen med mannen i 2 jobber utbetalt i underkant eller rundt 20000kr i mnd.. Takk for at du leste! Hjelper å skrive av og til..

De er jo nødt til å hjelpe en familie på fire viss dere står så og si uten inntekt.De må jo gi dere støtte til huseleie ,mat og strøm.
Ikke gi opp selv om du blir møtt av en av de typiske uforskamma nav arbeiderne.

Hvis han har mistet jobben har han vel krav på arbeidsledighetstrygd. Så det der er bullshit. Nav er idioter !

Nei dere har krav på hjelp!! Blir så sint å leimeg når jeg leser dette! Har selv vært der. Vet hvor jævlig de kan være på nav.
Sender deg en stro trøste klem! Og håper virkelig det ordner seg for dere!

huff.. veit korsn dæ e å sett i knipa. har vært dær sjøl å dæ e førfærdeli. NAV = Norges Artigste Vist. nån av saksbehandleran som sett dær sku ha fått smaka sin egen medisin..
men om dæ itje løys seg via nav, så har dåkk krav på jælp fra sosialen? selv om mange kvia seg før å gå dit å søk om støtte, så e di dær før å jælp når man e i knipa. håpa verskeli dæ ordna seg før dåkk.
send en klæm tell deg :)

Dere kan vel søke bostøtte gjennom husbanken, dere har krav på redusert bhg regning. Hva dere har krav på gjennom NAV aner jeg faktisk ikke. Trasig situasjon iallefall, så krysser fingrene for at mannen din snart får seg ny jobb igjen.

Tusen takk for gode ord <3 Desverre siden han er student har han ikke krav på dagpenger. Det d. Sa til oss var at han fikk gå til lånekassa å leve på lån.. Nei, det virker faktisk som om de saksbehandlerne tror de må betale ut av egen lomme.. Vi er ikke "navere", vi vil ha jobb begge to, vi vil bidra i samfunnet! Vi har bare havnet i en forferdelig kjedelig situasjon akkurat nå.. Bostøtte har vi ikke krav på da vi har så lav leie fra før, dette er også bevisst fra vår side! Vi lever ikke over evne.. Men, vi må snart høre angående hjelp til å betale bhg.. Ellers må jeg si at følelsen av at vi ikke har råd til å kjøpe julegave til sønnen vår er helt umennesklig hard å svelge! Unner ikke min verste fiende den følelsen.. Men kos skal han da få å kanskje en vennebyen dvd <3 Er ikke særli høy i hatten når man handler mat på kredittkort skal jeg si dere..

Uff... Det høres ut som om dere er i en skikkelig trasig situasjon nå ja! Føler virkelig med dere! Tenk at vi bor i verdens rikeste land, og så skal det være så vanskelig å få hjelp når man trenger det. Kjenner jeg blir provosert!!! Stå på og ikke gi opp! Har dere ingen i familien eller vennekrets som kanskje kan låne dere litt penger? Skjønner at det er ekstra sårt når man ikke har råd til julegave til lillingen :oops: Håper ting ordner seg for dere snart.... Sender deg en gooood klem!

Huff, høres grusomt ut å stå midt oppi sånt. Har desverre hørt om andre som har måttet slutte i utdannelse for å kunne få støtte til familien. Skole er desverre et luksus ikke alle kan få :(. Også midt oppi jula også. Håper Nav finner et smutthull til dere og at du ihvertfall kan få støtte fra de så dere har mer å leve for. Massevis av lykke til, ikke gi opp. Stå på! :)

Herremin..Har god kjennskap til at enkelte lokale nav arbeidere er alt annet enn imøtekommende og hjelpsomme så jeg har spurt nav sentralt når jeghar lurt på noe. Får mer saklige svar synes jeg..
Høres ut som en utrolig vanskelig situasjon..Bare det å leve sånn i "uvisse" liksom!
Håper gubben din kan finne seg en jobb nå i desember? Mange steder som trenger litt ekstra arbeidskraft nå?
Synd å bruke kreditt- den skal jo tilbake den og...
Har ikke så mange råd jeg..Noe dere kan selge på Finn kanksje?
Ellers så kan man finne masse flotte gaver til en rimelig penge altså..I enkelte butikker, finn.no, fretex og div bruktbutikker- nei håper virkelig dere finner litt ro nå frem til fødsel og tiden etterpå..sender en klem:)

Er det slik at han går enda på kveldsskole? Det går an å søke etter dagpenger selv om man går kveldskole, det finnes unntak, at man kan ta utdanning med dagpenger(da må man i grunn være litt heldig og).

Hvor lenge skal han gå på den? for om han blir ferdi med den så får han vel rett til dagpenger...

Mener det fins andre stønader en dagpenger for de som ikke har rett på det.....

Har du/dere forresten rett på foreldrepenger/permisjonspenger? For hvis dere ikke har så har dere vel rett på det engangsbeløpet?

Kanskje det går an å prata me en annen saksbehandler en den dere har vært til? en som kanskje er mer hyggelig og forståelsesfull og som faktisk er villig til å hjelpe, å ikke bare unnlate å si det dere faktisk har rett på...

Det sto faktisk på nav skjemaet om han var villig til å avslutte utdanningen for å få krav på dagpenger! What!?!!? Hva er det dette landet vil? Han prøver å utdanne seg sånn at han kan være et enda mer nyttig samfunnsmedlem. Å slutte på en skole han harbetalt 50 000kr for er uaktuelt.

Men jeg er nå over tilstanden "synes synd på megselv". Nå er vi inne i fight modus igjen, og på tirsdag eller onsdag får vi beskjed om han får jobben har var på intervju med på fredagen. Så nå krysser vi alt som krysses kan!!

Back
Topp