Sjeldnere avføring

Tripp trapp tresko

Blir kjent med forumet
Babyen min på 7 uker har endret litt mønster på hyppighet av avføring. For inntil en uke siden hadde han avføring minst en gang per dag. Siste uka har det gått tre dager mellom. Vet at det endrer seg etterhvert. Men han er så plaget når det går to dager og mer. Urolig, spenner, knyter seg og sover mye kortere av gangen. Ammer og drikker ammete. Noen råd til hvordan vi kan hjelpe lille? Prøver så massere litt under beina og bøye beina inn mot magen hans..

Min første bæsjet hver 11. dag mens hun ble fullammet. :o

Man kan jo prøve laktulose evt, men den kan gi litt luftplager.

Vesla har også endret mønster på avføring siste uken (er 8 uker), men her har det gått fra bæsj i HVER bleie til at vi har kanskje halvparten av bleiene i løpet av en dag med bare tiss. Hun bæsjer mest morgen og tidlig kveld.
Når jeg har henne "sittende" i fanget med hodet mot knærne og føttene på magen min jobber hun skikkelig godt og får ut masse. Fungerer ikke like bra her å ha henne liggende med føttene opp/sykle. Jeg hjelper henne litt med å sykle/dytte bena opp når hun jobber som best, da spraker det godt i bleia. ;)

Vesla har også endret mønster på avføring siste uken (er 8 uker), men her har det gått fra bæsj i HVER bleie til at vi har kanskje halvparten av bleiene i løpet av en dag med bare tiss. Hun bæsjer mest morgen og tidlig kveld.

Akkurat samme hos oss :-)

Min liker kun å bæsje med bleia av.. Helst med bena opp.. Blitt beskutt opptil flere ganger :( utrolig hvor fort bæsj kan fly gjennom rommet..
Kan være en ide å la dem ligge litt uten bleie :) (hvis du tørr) haha

Min liker kun å bæsje med bleia av.. Helst med bena opp.. Blitt beskutt opptil flere ganger :( utrolig hvor fort bæsj kan fly gjennom rommet..
Både i natt og idag har jeg hjulpet bæsjen og lufta ut av magen hennes. Hun har kavet og presset litt, så da har vi gått for å stelle, så løfter jeg beina hennes opp og masserer endetarmsåpninga med litt papir. Trykker lett, og da har det kommet masse - både luft og avføring. Kanskje ikke heldig at hun må ha hjelp for å få det ut, men heller det enn at hun ligger å presser og vrir seg og gråter.

Min og :eek: Ekstremsport å skifte bleie :D

Både i natt og idag har jeg hjulpet bæsjen og lufta ut av magen hennes. Hun har kavet og presset litt, så da har vi gått for å stelle, så løfter jeg beina hennes opp og masserer endetarmsåpninga med litt papir. Trykker lett, og da har det kommet masse - både luft og avføring. Kanskje ikke heldig at hun må ha hjelp for å få det ut, men heller det enn at hun ligger å presser og vrir seg og gråter.

Ja heller hjelpe dem enn å vente på at de skal bli ferdig selv. Merker veldig på jenta mi at hun vil ha hjelp når hun begynner å bæsje :)
Husker når jeg jobbet i bhg fikk vi beskjed om at hvis barna begynte å bæsje mens vi skiftet bleier skulle vi sette den på igjen å la dem bli ferdige..

Back
Topp