Sjeldent, men greit å vite om.

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Jeg er veldig nysgjerrig som førstegangsgravid og leser om det meste som har med graviditet å gjøre. Sikkert ikke den eneste her inne.

Vi gjemmer jo på det mest dyrebare i livene våre og det er så utrolig unødvendig å miste dem når det er enkelt å unngå, derfor legger jeg ut det jeg fant om dette. Ikke for å skremme, men for at det er greit å vite om.
Særlig når det virker som helsepersonell kjenner til det i liten grad blir det jo enda viktigere for oss gravide å ha denne kunnskapen sånn at vi kan ivareta oss selv dersom det skulle være uheldige å skje en av oss.

Når det er rundt 1,5 % av gravide som får det, er jo sjansen svært liten. Likevel greit å kjenne til :).
Min kusine fikk Hellp-syndrom for eksempel, det er jo også ganske sjeldent. Heldigvis gikk det bra til slutt selv om det ble oppdaget sent.

http://www.babyverden.no/Gravid/Hel...ng/-Jeg-unner-ingen-andre-denne-usikkerheten/

Det er mye det er greit å vite om.
Men noen ganger tenker jeg at jeg ikke orker lese alt, og da slipper jeg å bekymre meg uten grunn:happy:

Kanskje litt naivt, men det fungerer for meg :happy:

Men noen ganger tenker jeg at jeg ikke orker lese alt, og da slipper jeg å bekymre meg uten grunn:happy:

Ikke naivt, det er jo et valg man tar, men da tenker jeg at du ikke vil vite det og egentlig ikke syns "det er greit å vite om". Det er jo helt ok det, man MÅ jo ikke lese om det om man ikke vil :happy:. Infoen er ment til de som er interesserte.

Jeg bekymrer meg ikke lett, så for meg er det enkelt å lese om det meste. I tillegg har jeg hatt folk rundt meg med vanskelige fødsler, flere dødfødsler og dramatiske fødsler som akkurat gikk bra. Det betyr ikke at jeg er veldig redd, overdramatiserer symptomer eller springer til legen i utide, men det påvirker meg naturlig nok til å ønske å være informert.

Dessuten har jeg hatt god erfaring med å dele kunnskap med andre. Opptil flere venner som har fått innspill bare av info jeg har tenkt kunne være av interesse har kunnet endre på løpet sitt nettopp pga det. Veldig hyggelig. På et forum som her, vil jo ikke denne infoen være like "spisset" , men av mer generell karakter som kan være av interesse for enkelte siden vi er såpass mange her inne.

Jeg fødte i fjor og leste mye.
Jeg blir betrygget av fagstoff. Lettere å kjenne igjen ting da.

Denne gangen er det mye roligere. Håper alt går bra.

Eg er pp samme måte. I starten googla eg og las alt for mangen skrekkhistorier. Eg grein og grein og var livredd i fleire veker for alt som kunne skje :/ måtte berre slutte å lese til slutt! :O

Hadde dette i mitt 2 svangerskap, fikk medisiner de siste ukene å det holdt seg i sjakk :) men utrolig viktig å vite om!

Så bra at du ble fulgt opp og at det ble holdt i sjakk de siste ukene!!
Klart det er viktig å vite om for de det gjelder! Og så VET man jo ikke om det gjelder en selv hvis man aldri har hørt om det! Derfor jeg ville dele det med terminklubbvenner. LITT synd at man skal bli " kritisert" for det syns jeg....

Uff.. Skummelt med alle disse forskjellige tingene som kan skje!

Dette var noe jeg ikke tenke og lese om, fordi jeg tenkte jo "det skjer ikke meg"

Nå sitter jeg her, små bekymra. Skal til legen og ta blodprøve i morgen, jeg fikk ikke lov til og vente lenger, håper veldig jeg bare har "normal"svangerskapskløe!

Back
Topp