Sjelden urinering under graviditet

Vrikke

Glad i forumet
Septemberlykke 2021
Desemberskattene 2024
Hei, jeg leser side opp og side ned om gravide kvinner som må tisse «hele tiden». Er det flere som har opplevd å drikke 3-4 liter om dagen men tisse mindre enn før graviditeten? Jeg finner svært lite om det når jeg googler og begynner å bli bekymret for at livmoren min ikke vokser som den skal.. 9+1

Tror det kan variere veldig i starten - jeg tisset mer enn normalt helt i starten (også psykisk tror jeg), før en periode jeg følte jeg nesten ikke tisset, så kom en periode hvor jeg måtte veldig tisse men det var vanskelig å få det ut, før en lang periode med litt ekstra tissetrang enn vanlig, men uten at det har vært en plage :) du kan be om tidlig ultralyd hos gynekolog om du er veldig bekymret, evnt kontakte jordmor i kommunen din, men jeg tror det er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap hvor ofte og mye man tisser, og ville ikke ha uroet meg for mye enda :)

Hei, jeg leser side opp og side ned om gravide kvinner som må tisse «hele tiden». Er det flere som har opplevd å drikke 3-4 liter om dagen men tisse mindre enn før graviditeten? Jeg finner svært lite om det når jeg googler og begynner å bli bekymret for at livmoren min ikke vokser som den skal.. 9+1

Jeg måtte aldri tisse oftere når jeg var gravid med mine 2. Dette er nok like individuelt som med alt annet i en graviditet :)

Jeg måtte ikke tisse oftere så tidlig, så er nok veldig individuelt :)
Føler det er først i det siste at det er merkbart mye mer doturer :p 33 uker i morgen. Etter hun la seg med hodet ned så legger det litt press både her og der, så blir noen ekstra turer både dag og natt nå.

Tisset ofte helt i starten, så en lengre periode med lite/normal tissing, før ofte igjen nå på slutten av svangerskapet. Tror man tisser ofte i starten pga hormoner og fordi man er mer disponert for å få infeksjoner og uvi som gravid. Hjelper jo å tisse oftere da for å motvirke risiko. Kanskje kroppen som vet dette når livmora og babyen vokser blir det jo mer press på blæra, og da må en vel også tisse oftere.

Alt var i orden. Hadde TUL i dag og viser seg at jeg har bakovervendt livmor så ingenting som presser på blæren her :hilarious: baby har det fint og jeg var litt lengre på vei enn antatt

Eg har også bakovervendt livmor og har ikkje kjent press mot blæren før de siste par tre dager. Er 13+0 i dag :happy:

Back
Topp