Sjekker baby før leggetid?

Jeg har sluttet på hun på snart 12, men pleier sjekke hun på 4. Der er det mest mtp dyna da.
Nå kommer snart nr3. Jeg vet jeg blir å sjekke mye det første året (redd for krybbedød), også blir det mindre kritisk etterhvert. Men sjekker som regel før jeg selv legger meg, i alle fall de 3 første årene :p
 
Jeg sjekker alltid de minste (6 år og snart 5 år) bretter over dyna og gir dem en ekstra klem ❤️ De våkner ikke av at jeg gjør det da :)
De eldste legger seg ofte nesten samtidig som meg (kl 22) og er 13 og snart 16, så jeg sjekker ikke dem :)
 
Tar en runde og ser innom alle tre på låse og lukkerunde.

Ikke fordi jeg tror det er noe gale, men fordi det er koselig og en vane. Eldste er 13 år og minste 1 år.
 
Sjekker alltid, barna er 5 og 7 år. Må se at de puster og at dynen ikke er sparket av.

Den ene gangen hadde stikkontakten til lampen over sengen til den yngste løsnet fra veggen, så da jeg kom inn på kvelden, lå hun med ledningen kveilet rundt halsen. Var veldig glad for at jeg sjekket da! Ledningen var ikke stram, men det ville den blitt når hun hadde snudd seg i løpet av natten.
 
Back
Topp